“حجم بارش” های کشور به ۵۰ میلیمتر رسید/ کاهش ۱۸ درصدی “بارندگی” نسبت به سال قبل

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

حجم بارش های کشور از ابتدای سال آبی جاری (مهرماه ۹۲) تاکنون، به ۵۰ میلیمتر رسیده است و استانهای تهران و البرز نیز طی این مدت ۶۲ میلیمتر بارندگی داشته اند.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، حجم بارش های کشور از ابتدای سال آبی جاری (مهرماه ۹۲) تاکنون، به ۵۰ میلیمتر رسیده است.
 
این بارش ۵۰ میلیمتری در سال آبی جاری در مقایسه با دوره مشابه سال آبی قبل ۱۸ درصد کاهش و در قیاس با دوره مشابه درازمدت ۲۵ درصد افزایش یافته است.  
 
بارش‌ها در دوره مشابه سال آبی قبل ۶۱ میلیمتر و دوره درازمدت ۴۳ ساله ۴۰ میلیمتر ثبت شده بود.  
همچنین در هفته قبل دو میلیمتر بارش در کشور رخ داده است.
 
در پایان هفته قبل بیشترین افزایش بارندگی در مقایسه با دوره درازمدت به ایستگاه ایلام در دهلران و بیشترین میزان کاهش بارندگی در مقایسه با دوره درازمدت به ایستگاه مزینان در خراسان رضوی با ۹۴ درصد کاهش اختصاص داشته است.
 
*** بارش ۶۲ میلیمتری در استانهای تهران و البرز
 
بر اساس این گزارش ممتاز به نقل از، بارش در ۱۱ ایستگاه باران سنجی شرکت آب منطقه ای تهران از ثبت افزون بر ۶۲ میلیمتر بارش در سطح استان های تهران و البرز خبر می دهد.
 
از ابتدای سال آبی جاری (مهرماه ۹۲)، بارش استان های تهران و البرز با ۲۰ درصد کاهش در مقایسه با زمان مشابه سال آبی قبل و ۹ درصد کاهش در مقایسه با دوره بلندمدت ۴۶ ساله به بیش از ۶۲ میلیمتر رسید.
 
میزان بارش ها در زمان مشابه سال قبل ۷۷٫۴ میلیمتر و در دوره بلندمدت ۴۶ ساله ۶۸ میلیمتر اعلام شده است.
 
حجم بارش های ثبت شده در دو هفته اخیر در این دو استان نیز ۲۰ میلیمتر بوده است.  
 
بدین ترتیب، میزان بارش های گزارش ممتاز به نقل از شده در ماه جاری پنج درصد بیشتر از متوسط بارش های ثبت شده در آذرماه دوره ۴۶ ساله است.
 
بر اساس این گزارش ممتاز به نقل از، از ابتدای سال آبی جاری (مهرماه ۹۲) تاکنون، ایستگاه رودک جاجرود با ۱۱۹٫۵ میلیمتر، آرموت طالقان با ۱۱۸ میلیمتر و نساء کرج با ۱۱۲ میلیمتر عنوان ایستگاه های پربارش باران سنجی استان تهران و البرز را به خود اختصاص داده اند.
 
همچنین میزان بارش های گزارش ممتاز به نقل از شده در سایر ایستگاه های باران سنجی شرکت آب منطقه ای تهران در سیراء کرج ۱۰۰، سد امیرکبیر ۷۰، بیلقان کرج ۵۳، تهران ۴۱، سد لتیان ۷۷، سد لار ۹۶، فیروزکوه ۵۴ و ایستگاه امور آب ورامین با حدود ۲۰ میلیمتر است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.