حجم تبادلات آمریکا با کشورهای خلیج فارس چقدر است؟ – اخبار اقتصادی

ایالات متحده آمریکا قراردادی را با عربستان سعودی و سایر کشورهای نفت خیز عضو شورای همکاری خلیج فارس به منظور گسترش تبادلات اقتصادی و تقویت سرمایه گذاری امضاء می کند. کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس شامل بحرین، کویت، عمان، قطر و امارات متحده عربی است.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اینترنتی گلوبال عرب نتورک، حجم کل تبادلات دوجانبه میان ایالات متحده آمریکا و شورای همکاری خلیج فارس با احتساب کسر تجاری ۲۴ میلیارد دلاری آمریکا در سال گذشته به ۱۰۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۱ رسید. ران کرک، یکی از مقامات آمریکایی می گوید: این تبادلات و سرمایه گذاریها کمک زیادی به رشد ارتباطات اقتصادی ما با کشورهای شورای همکاری خلیج فارس خواهد کرد؛ کشورهایی که شریک استراتژیک و مهم آمریکا در خاورمیانه و شمال آفریقا به شمار می روند.
حجم صادرات کالاهای آمریکایی به کشورهای حاشیه خلیج فارس نزدیک به ۳۸ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۱ رسید که بیشتر شامل ماشین آلات، هواپیما، ماشین آلات الکترونیکی و تجهیزات پزشکی بود. ایالات متحدۀ آمریکا نیز نزدیک به ۶۲ میلیارد دلار آهن، آلومینیوم، کود شیمیایی، مواد شیمیایی و سایر کالاها را از این کشورها وارد کرد. حجم سرمایه گذاریهای مستقیم خارجی آمریکا در کشورهای حاشیه خلیج فارس ۲۳٫۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۰ بود. گفتنی است ایالات متحدۀ آمریکا هم اکنون قراردادهای زیادی با عمان، بحرین و بازارهای خصوصی و همچنین قراردادهای سرمایه گذاری با ۴ کشور شورای همکاری خلیج فارس دارد.

۳۱۲۶۳

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.