حجم سوزاندن گازهای همراه در نیجریه ۶۰ درصد کاهش یافت

سه شنبه ۳۰ خرداد – ۱۲:۱۱:۱۷ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

با اجرای پروژه های جدید پالایش گاز شل؛

بزرگنمایی:  

خبرگزای آریا- شرکت انگلیسی-هلندی شل از افت ۶۰ درصدی حجم سوزاندن گازهای همراه در نیجریه طی ۹ سال گذشته خبر داد.
به گزارش سرویس اقتصادی آریا،  شرکت انگلیسی-هلندی شل، اپراتور بزرگ ترین میدان های نفتی نیجریه اعلام کرد: حجم سوزاندن گازهای همراه از میدان های نفتی خود در نیجریه را طی ۹ سال گذشته بیش از ۶۰ درصد کاهش داده است.
شرکت شل مستقر در لاگوس، پایتخت تجاری نیجریه، اعلام کرد: حجم سوزاندن گازهای همراه از حدود ۰٫۶ میلیارد فوت مکعب در روز به حدود ۰٫۲ میلیارد فوت مکعب کاهش یافته است.
بنا به گزارش شرکت شل، این افت حجم سوزاندن گازهای همراه به دنبال سرمایه گذاری بیش از ۳ میلیارد دلاری این شرکت برای ساخت تاسیسات جمع آوری گازهای همراه از سال ۲۰۰۰ صورت گرفته است.
نیجریه با داشتن بیش از ۱۸۷ تریلیون فوت مکعب گاز، بزرگ ترین دارنده ذخایر گازی آفریقاست که بخش زیادی از گازهای همراه آن به دلیل نداشتن زیرساخت های فرآورش سوزانده می شود.
شرکت شل همچنین اعلام کرد: این شرکت دارای ۱۷ پروژه گازی در نیجریه است که توسعه پروژه نفت و گاز فورکادوس (Forcados) که در سه ماه نخست سال ۲۰۲۴ راه اندازی می شود، از جمله این پروژه هاست.
بنابر اعلام شرکت شل، ارزش این پروژه پس از تکمیل ۶ میلیارد دلار خواهد بود.
شرکت شل با ۳۰ درصد سهام، مجری یک شرکت سرمایه گذاری مشترک در نیجریه است؛ شرکت ملی نفت نیجریه با ۵۵ درصد، شرکت توتال فرانسه با ۱۰ درصد و شرکت انی ایتالیا با ۵ درصد از دیگر شرکای این شرکت سرمایه گذاری مشترک به شمار می روند.
شرکت شل حدود ۷۰ درصد از تقاضای داخلی گاز نیجریه را تامین می‌کند، ضمن آن که بخش عمده‌ای از این گاز برای تامین سوخت نیروگاه‌های تولید برق استفاده می‌شود.
شرکت شل پیش تر اعلام کرده بود: این شرکت قصد دارد با نوسازی تمام تاسیسات گازی خود در ۲۶ منطقه در دلتای نیجر، از سوزاندن گازهای همراه میدان های نفتی واقع در این منطقه جلوگیری کند.
زیست شناسان می گویند: سوزاندن گازهای همراه میدان های نفتی واقع در دلتای نیجر که یکی از بزرگ ترین تالاب های جهان به شمار می رود، خطرات زیادی برای سلامتی ساکنین این منطقه ایجاد و به گرمتر شدن کره زمین نیز کمک می کند
برخی کارشناسان روسیه را در رده نخست کشوری که بیشترین مقادیر گاز همراه در جهان را می سوزاند، قرار می دهند، اما بر اساس ارزیابی های روسیه، این کشور پس از نیجریه گاز بیشتری را می سوزاند..
بنا بر آمار شرکت بی پی، نیجریه در سال ۲۰۱۱ میلادی ۳۹٫۹ میلیارد مترمکعب گاز تولید کرده است که این رقم نسبت به سال پیش از آن (۲۰۱۰) ۹٫۰ درصد افزایش نشان می دهد.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۶۱۹۱۲۱۱۱۷۲۴۷


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.