حداد عادل:سرودن شعر فارسی توسط جوانان آذری زبان من را خوشحال می کند

در اختتتامیه هفتمین جشنواره شعر دانش آموزی “موسم گل” بیان شد:

سرایش شعر فارسی توسط جوانان آذری زبان با توجه به قرارگیری زبان فارسی از گذشته تا به امروز در زمره ارکان هویت ملی ایرانیان موجبات خوشحالی غلامعلی حداد عادل را فراهم کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه ادب باشگاه خبرنگاران حاضر در محل، مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره شعر دانش آموزی “موسم گل” عصر روز گذشته ۲ شهریور با حضور محسن مومنی شریف رییس حوزه هنری استان تهران، غلامعلی حداد عادل رییس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی و برخی از شاعران برجسته کشور چون محمد علی بهمنی و فاضل نظری در تالار سوره مهر حوزه هنری استان تهران برگزار شد.
غلامعلی حداد عادل رییس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی با تشکر از حوزه هنری از بابت تلاش این نهاد در زمینه شکوفایی هفتمین موسم گل و ایرانگیر شدن این جشنواره ادبی پس از گذشت شش دوره از برگزاری خود، افزود: جشنواره “موسم گل” در باغچه کوچک دبیرستان فرهنگ جان گرفت و هفتمین نوبت برگزاری آن تولدی دیگر برای مسابقات شعر دانش آموزی بود.
وی در ادامه گفت: جشنواره “موسم گل” به همت حوزه هنری استان تهران ایران گیر شد و من از شرکت در جلساتی چون اختتامیه جشنواره شعر دانش آموزی “موسم گل” بسیار خوشحال می شوم.
رییس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی اظهار داشت: با وجود آنکه معمولا در چنین مراسم هایی هر فرد در انتظار فرا رسیدن زمان سخنرانی خود است دلم می خواست که در مراسم اختتامیه جشنواره موسم گل می نشستم و شما شعر می خواندید به صورتی که اگر سهم سخنرانی من را می دادند و شما شعر می خواندید پشیمان نمی شدم.
حداد عادل افزود: از دلایل آنکه من از اختصاص زمان سخنرانی خود به شعرخوانی برگزیدگان هفتمین جشنواره شعر دانش آموزی پشیمان نمی شدم می توان به این اشاره کرد که من از اینکه جوانان و نوجوانان زبان فاخر و قریحه دارند جان می گیرم.
وی تصریح کرد: من از اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی به این اندازه استعدادها شکوفا شده اند،خوشحال می شوم.
رییس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی زبان فارسی را سرمایه ملی و میراث پدری ایرانیان دانست و گفت: زبان فارسی از چندین هزار سال قبل تا به امروز صیقل خورده،جلا پیدا کرده و برای ما به یادگار مانده است.  
 
حداد عادل با اشاره به اینکه زبان فارسی رکنی از هویت ملی ایرانیان است، افزود: وفتی آذری زبان ها شعر فارسی می گویند، من خوشحال می کنم زیرا می بینم که آن ها با هر زبان مادری دلبسته زبان فاخر فارسی هستند.  
 
وی خاطرنشان کرد: زبان فارسی موسیقی دلنشینی دارد، هر زبانی موسیقی خاص خود را دارد.

لازم به ذکر است که در مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره شعر دانش آموزی که مسیولیت اجرای آن بر عهده امیر حسین مدرس قرار گرفته بود، چهارده شاعر جوان با نام های مهران رجبی از استان مرکزی_اراک، مریم شجاعی نیا از استان آذربایجان غربی_ارومیه، مرتضی کریمی قه فرخی از فرخ شهر، محمد شکری فرد از استان آذربایجان شرقی_هشت رود، زهرا غفاری تهران، سید هادی موسوی از  نیشابور، فایزه عباسی از استان مرکزی_ساوه، یاسمن وجدان دار از تهران، مصطفی شمس از همدان، معین اصغری از مشهد، محسن اکرادی از کرمانشاه، میثم داوودی از قم، آرزو سبزوار قه فرخی از چهار محال و بختیاری و محمد مهدی خدارحمی از تهران به عنوان برگزیدگان جشنواره معرفی شده و به شعرخوانی پرداختند./ی۲ 


باشگاه خبرنگاران

تا این لحظه ۳نظر ثبت شده
  1. اذاد:

    خدمت به زبان ملی که زبان تاریخی ملت ایران بوده از همه ی اقوام، تحسین برانگیز است، من خودم لرم اما به فارسی به عنوان زبان ملی افتخار می کنم

  2. سعید:

    من تورکم هراز چندگاهی شعر فارسی میگفتم ولی با شنیدن سخنان اقای حداد عادل به این نتیجه رسیدم که خوشحال کردن ایشان در این مورد یعنی ناراحتی مردان تاریخم و خیانت به زبان مادریم. توبه میکنم و از تمام مردمم از گذشته تا حال و آینده بخاطر این خیانت حلالیت میطلبم

  3. تورك:

    ….

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.