حداقل تورم بخش درمان ۷۴/۵ درصد است

مشخص نشدن تعرفه ها وضعیت سیستم درمان کشور را متزلزل کرده است و در حال حاضر حداقل تورم در بخش درمان حدود ۷۴/۵ درصد است.

دکتر طباطبایی، مشاور وزیر بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: مشخص نشدن تعرفه ها مردم و نظام سلامت را دچار مشکل می کند و نظارت بر بخش درمان را با مشکلات عدیده ای مواجهه می کند.

وی گفت: باید دولت، وزارت بهداشت و مجلس در اعلام تعرفه ها عجله کنند، باید توجه داشت که با توجه به تورم بالا، هزینه های بالای حامل های انرژی و مواد غذایی بیمارستان های دولتی و بیمارستان خصوصی فشار زیادی را باید تحمل کنند.

طباطبایی عنوان کرد: کارشناسان وزارت بهداشت، نظام پزشکی و بخش خصوصی حداقل تورمی که تعیین کرده اند ۷۴/۵ درصد است و با توجه به این تورم پیشنهاد وزارت بهداشت افزایش ۲۵ درصدی تعرفه ها بود که هنوز وزارت رفاه این مسئله را قبول نکرده است.

وی ادامه داد: وزارت رفاه هم اگر این افزایش را قبول نکند حق دارد چرا که صندوق های بیمه خالی است و باید صندوق های بیمه پر شود تا این افزایش را بپذیرند. باید وزارت رفاه در آمد داشته باشد که تامین در آمد بودجه وظیفه دولت است.

طباطبائی اظهار داشت: اگر تعرفه های واقعی اعلام نشود رابطه ناسالم پدیده زیر میزی رواج می یابد و از قدرت کنترل و نظارت وزارت بهداشت خارج می شود.

وزیر بهداشت هم در خصوص دیر اعلام کردن تعرفه ها عنوان کرد: هر چه تعرفه ها دیرتر اعلام شود و از میزان واقعی دور باشد به این معنی است که  هزینه های پرداختی از جیب مردم افزایش می یابد.
ما در تلاش هستیم که هر چه زودتر تعرفه ها را اعلام کنیم که وضعیت به بخش درمان به یک اثبات برسد./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.