حداقل سرمایه بیمه‌های اتکایی ۴۰۰میلیارد

بینا- معاون اتکایی بیمه مرکزی با اشاره به لزوم افزایش سرمایه شرکت‌های بیمه اتکایی گفت: کسانی که متقاضی تاسیس این گونه شرکت‌ها هستند باید حداقل ۴۰۰ میلیارد ریال سرمایه داشته باشند.
به گزارش بینا، مینا صدیق نوحی در مورد وضعیت شرکت‌های بیمه اتکایی کشور به فارس اظهار داشت: طبق برنامه بیمه مرکزی مقرر شد شرکت‌های بیمه اتکایی جدید با ۴۰۰ میلیارد تومان تشکیل شوند.
وی ادامه داد: همچنین شرکت‌های اتکایی فعلی نیز باید خود را با این وضعیت تطبیق دهند.
معاون بیمه‌های اتکایی و امور بین الملل بیمه مرکزی تصریح کرد: در این راستا موضوع افزایش سرمایه به شرکت اتکایی ایرانیان اعلام شده و در خصوص شرکت اتکایی امین با توجه به ثبت فعالیت این شرکت در مناطق آزاد باید به میزان کمتری افزایش دهند که این رقم به زودی به آنها اعلام خواهد شد.
صدیق نوحی افزود: شرکت اتکایی امین با توجه به  سابقه نسبتاً طولانی فعالیت، وضعیت مناسبی دارد و سهامداران آن باید برای نحوه افزایش سرمایه شرکت، برنامه ارائه کنند.
به گفته وی، فعالیت اتکایی یک فعالیت فرامرزی است و شرکت‌های اتکایی داخلی هم از داخل کشور و هم از کشورهای خارجی کار می‌پذیرند.
شرکت‌های بیمه به دلیل محدودیت سرمایه و ذخایر خود و نیز بنا بر ملاحظات فنی نیازمند آن هستند که بخشی از تعهدات پذیرفته خویش در رشته های مشخصی را نزد بیمه‌گران اتکایی مجددا” بیمه نمایند که این عمل را بیمه مجدد و یا بیمه اتکایی می‌نامند .

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.