حدود ۷۰ درصد کل صادرات خودرو کشور متعلق به سایپا است

۱۴فروردین۱۳،

مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا

حدود ۷۰ درصد کل صادرات خودرو کشور متعلق به سایپا است

مدنی مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا گفت: گروه خودروسازی سایپا در سال بیش از ۳۵ هزار دستگاه خودرو صادر کرده است که حدود ۷۰ درصد کل صادرات خودرو کشور را تشکیل می دهد.

به گزارش پایگاه  اطلاع رسانی «ممتاز» به نقل از سایپانیوز، مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به صادرات سال گفت: بیش از ۱۲ درصد از تولیدات سایپا در سال صادر شده و تا حدود بسیاری به برنامه های کلان تدوین شده در وزارت صنعت، معدن و تجارت نزدیک شده است. به بیان دیگر از هر ۸ دستگاه خودرویی که با برند سایپا تولید شده، یک دستگاه آن به خارج از کشور صادر شده است. با توجه به برنامه های کلان که توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت ابلاغ شده، خودروسازان تلاش می کنند بیش از ۲۰ درصد از تولیدات خود را به صادرات اختصاص دهند. با پیش بینی های انجام شده سایپا امیدوار است در سال بتواند از هر ۵ دستگاه محصول با نام و برند سایپا، یکی را صادر کند.
مدنی افزود: برنامه پلکانی گروه سایپا این است که تا سال به هدف صادرات ۲۰۰ هزار دستگاه در سال دست پیدا کند. واقعیت این است که شرایط تازه و نیاز بنگاه های اقتصادی به ارز و برای پوشش دادن مایحتاج به ویژه در خصوص واردات بعضی از مواد اولیه، سبب شد شرکت سایپا به سمت خودکفایی ارزی برنامه ریزی کند. با توجه به محدودیت های بین المللی تحمیل شده در سال مخصوصاً تلاش کشورهای غربی برای جلوگیری از همکاری بانک ها در بازگشت ارز حاصل از فروش محصولات ایرانی در بازارهای بین المللی،  رسیدن به آمار صادرات ۳۵ هزار دستگاه و نزدیک شدن به اهداف صادراتی دستاورد چشمگیری است که حاصل زحمات شبانه روزی کارکنان خدوم گروه خودروسازی سایپا است. یش بینی شده است که در سال بیش از ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو به بازارهای هدفگذاری شده صادر شود.  
مهندس مدنی همچنین به جاری و ساری بودن فعالیت های صادراتی در تعطیلات آغاز سال اشاره کرد و گفت: در ایام نوروز امسال چهار هزار و ۵۰۰ دستگاه خودرو از طریق گمرک استان ایلام به خارج از کشور صادر شد. صادرات خودرو از مرز بین المللی مهران بویژه در ایام تعطیلات نوروز ضمن انجام تعهدهای خودروسازان در بازار عراق، بستر لازم را برای ارزآوری حاصل از صادرات غیرنفتی نیز فراهم می کند و این تنها بخشی از فعالیت های گروه خودروسازی سایپا برای تحقق برنامه خوکفایی ارزی گروه خودروسازی سایپا تا سال است. مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا از پلیس راهور و همچنین گمرک ایلام تشکر و سپاسگزاری کرد.
در حال حاضر خودروی تیبا در عراق ۸۰۰۰ دلار، در اوکراین ۸۶۰۰ دلار و در آذربایجان ۹۷۵۰ دلار به فروش می رسد و خودروی ایکس۱۰۰ با قیمت ۶۸۵۰ دلار به بازار عراق صادر می گردد.

جمعه ۱۶ فروردین   ۱۴:۳۷

منبع:عصرخودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.