حدود ۷۰۰ هزار شاغل در صنایع ایتالیا کار خود را از دست دادند

به گزارش ایرنا، اتحادیه چیزل روز دوشنبه اعلام کرد: در پنج سال اخیر ۶۷۵ هزار شاغل در بخش صنایع ایتالیا به خاطر ورشکستگی و تعطیلی کارخانه ها از کار اخراج و به جمع بیکاران افزوده شدند.

این اتحادیه افزود: بخش صنایع ایتالیا در حال تجربه دورانی سخت اقتصادی است و در آخرین سرشماری صنایع که در سال ۲۰۰۷ به ثبت رسید، بیش از هفت میلیون شاغل در این بخش فعال بودند که البته با توجه به اوضاع کنونی می توان گفت که ۱۰ درصد از آنان شغل خود را از دست داده اند.

این اتحادیه همچنین اعلام کرد که استان های ‘لومباردیا’، ‘پیه مونته’، ‘اومبریا’، ‘ابروتزو’، ‘کامپانیا’، ‘پولیا’، ‘بازیلیکاتا’ و ‘ساردنیا’، بیشترین شمار بیکاران بخش صنایع را به خود اختصاص داده و بیش از سایر نقاط ایتالیا با بحران اقتصادی، دست و پنجه نرم می کند.

موسسه ملی آمار ایتالیا (ایستات) نیز اخیرا در گزارشی به افزایش روزافزون بیکاری در این کشور اشاره کرد و افزود :شمار کل بیکاران در ماه مارس در ایتالیا با ۴۷۶ هزار نفر افزایش، به دو میلیون و ۵۰۶ هزار نفر رسید.

ایستات با ذکر اینکه پدیده بیکاری موجب افزایش فقر در ایتالیا شده است، اعلام کرد که ۱۱٫۱ درصد خانواده های این کشور که بیش از هشت میلیون نفر را شامل می شود در فقر نسبی و ۵٫۲ درصد از خانواده ها معادل سه میلیون و ۴۱۵ هزار نفر نیز در فقر مطلق بسر می برند.

این موسسه همچنین به علایم بدتر شدن شرایط خانواده هایی که بدون درآمد شغلی هستند اشاره و تاکید کرد که سه چهارم این خانواده ها در جنوب ایتالیا زندگی می کنند.

ایتالیا با بدهی سنگین یک هزار میلیارد و ۹۶۶ میلیون یورویی روبرو است و ‘ماریو مونتی’ که در نوامبر سال ۲۰۱۱ به نخست وزیری دولت فنی رسید اکنون سعی دارد تا بحران رکود اقتصادی را با اجرایی کردن هر چه بیشتر سیاست‌های ریاضت اقتصادی در این کشور بحران زده پشت سر بگذارد.

اروپام ** ۲۱۷۱**۱۵۹۶**۲۰۴۷**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۴۳۸۰۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.