حذف استقلال / پرونده

گردآوری توسط گروه ورزش ممتازنیوز

ورزش > فوتبال ملی – استقلال تهران نتوانست به فینال لیگ قهرمانان آسیا صعود کند.

به گزارش ممتاز؛ بلافاصله پس از بازی رفت اف‌سی‌سئول – استقلال، امیر قلعه‌نویی در مصاحبه مطبوعاتی گفت که کره‌ای‌ها یک نیمه را بردند اما بازی برگشتی هم هست. او به عنوان سرمربی استقلال اولین نفری بود که وظیفه داشت به بازیکنانش روحیه بدهد تا خودشان را حذف شده ندانند. استقلال در کره جنوبی دو گل از اف‌سی‌سئول خورده بود {ایـــنـــجـــا} و برای بازی برگشت کار سختی داشت. اما از همان روز، آن‌ها به بازی برگشت امید داشتند و معتقد بودند مقابل ۱۰۰ هزار هوادار می‌توانند نتیجه‌ای بگیرند که منجر به صعودشان شود{ایـــنـــجـــا}. مهدی رحمتی دروازه‌بان استقلال هم فردای همان روز در پیغامی به هوادارانش گفت: خدا بسیار بزرگه ؛ باورش کنید. پژمان نوری بازیکن استقلال هم در مصاحبه‌ای گفت که کره‌ای‌ها از ورزشگاه آزادی می‌ترسند. همه این مصاحبه‌ها برای این بود که هواداران استقلال نسبت به تیمشان ناامید نشوند و با تمام انگیزه به ورزشگاه آزادی بروند تا در بازی برگشت، استقلال را تشویق کنند.

مصاحبه‌های استقلالی‌ها ادامه داشت و آن‌ها که می‌دانستند ممکن است در بازی برگشت با بهترین نتیجه ممکن حریف را شکست بدهند، یک لحظه هم ناامید نمی‌شدند. هاشم بیک زاده یکی از بازیکنان استقلال در مصاحبه‌اش گفت: به دلم افتاده با استقلال می‌روم فینال آسیا. کارشناسان هم برای برد استقلال در بازی برگشت، راهکارهای مختلفی ارائه می‌کردند تا ایران بتواند پس از سال‌ها، نماینده‌ای در فینال لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا داشته باشد {ایـــنـــجـــا}. در این میان، نگاهی به بازگشت‌های تاریخی استقلال در آسیا هم می‌توانست امید را در دل هواداران و بازیکنان این تیم بیشتر کند{ایـــنـــجـــا}. استقلالی‌ها که تعداد بازی‌هایشان در آسیا سه رقمی شده بود {ایـــنـــجـــا} چند روز قبل از بازی برگشت تیمشان با ناراحتی سرمربی خود مواجه شدند که نسبت به استفاده بیش از حد آن‌ها از فیس بوک، معترض بود. امیر قلعه‌نویی بازیکنان تیمش را از فعالیت در فیس بوک منع کرد {ایـــنـــجـــا} تا آن‌ها تمرکز بیشتری روی بازی برگشت داشته باشند. او همچنین به طور جداگانه از مهدی رحمتی خواست که بیشتر تمرکز کند {ایـــنـــجـــا}.

یک روز قبل از بازی، در کنفرانس خبری پیش از مسابقه، امیر قلعه‌نویی گفت که هدف اولش گل نخوردن و گل زدن است{ایـــنـــجـــا}. او می‌دانست که تیمش در صورتی که حتی یک گل بخورد، کار بسیار مشکل‌تری برای فینالیست شدن خواهد داشت. قلعه نویی سعی کرد به جای اینکه ناراحت غیبت جواد نکونام و آندرانیک تیموریان باشد، از نبود آن‌ها استفاده کند و سرعت تیمش را بالا ببرد. سرمربی سئول هم در مصاحبه‌اش با اینکه گفت به پیروزی فکر می‌کند، اما اعتراف کرد که هواداران استقلال، کار آن ها را سخت خواهند کرد{ایـــنـــجـــا}. استقلالی‌ها که برای فینالیست شدن باید به اتحاد کامل می‌رسیدند، سعی کردند از تمام توان خود برای متحد کردن هوادارانشان استفاده کنند. در همین راستا جواد نکونام هم به هواداران پیغام داد: من هم فردا در کنار شما خواهم بود و دلگرمی برای بازیکنانی که بازی می‌کنند. دست در دست هم برای رسیدن به فینال، به امید خدا. در این راه حتی پرسپولیسی‌ها و مسئولان اجرایی کشور هم به کمک استقلالی‌ها رفتند. ابتدا علی پروین در مصاحبه‌ای گفت: چهارشنبه روز رقابت رنگ‌ها نیست. محمد رویانیان مدیرعامل پرسپولیس هم ابراز امیدواری کرد که استقلال فینالیست آسیا شود{ایـــنـــجـــا}. شب قبل از بازی هم محمدباقر قالیباف شهردار تهران به اردوی استقلال رفت و به آن‌ها وعده داد که در صورت قهرمانی این تیم در آسیا، به هر بازیکن یک آپارتمان اهدا می‌کند{ایـــنـــجـــا}.

سرانجام لحظه آغاز مسابقه فرا رسید و استقلالی‌ها در زمین تلاش کردند تا خود را به فینال آسیا برسانند. اما تلاش آن‌ها بی‌نتیجه بود و مسابقه با تساوی دو بر دو به پایان رسید تا اف‌سی‌سئول و گوانگجو چین فینالیست شوند.پس از بازی، فتح‌الله‌زاده اعتراف کرد که کار استقلال در سئول تمام شده بود{ایـــنـــجـــا} و امیر قلعه‌نویی هم ضعف دفاعی را یکی از دلایل حذف تیمش دانست{ایـــنـــجـــا}. مهدی رحمتی دروازه‌بان استقلال هم مسائل مدیریتی را به عنوان مشکل باشگاه استقلال مطرح کرد {ایـــنـــجـــا} تا شاید به دنبال او، بقیه بازیکنان هم از مسائل مالی گلایه کنند و با این روش بخشی از مشکلات مالی تیم حل شود.

۴۳ ۴۳


RSS
ماخذ: خبر آنلاین
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.