حذف اولویت‌ ۹و۱۰ از ارز مبادله‌ای

جام جم آنلاین: رییس سازمان توسعه تجارت اعلام کرد: کالاهای اولویت سه تا هشت به تولید مربوط است و به همین دلیل می توانند از ارز مبادله ای استفاده کنند. از سوی دیگر کالاهای اولویت ۹ و ۱۰ که شامل رفاهیات و کالاهای لوکس هستند از آنجا که جنبه ضروری ندارند می‌توانند برای واردات از ارز بازار آزاد استفاده کنند.

حمید صافدل همچنین با بیان اینکه فهرست کامل واردکنندگان خودروهای لوکس با ارز مرجع به نهادهای نظارتی و سازمان حمایت و همچنین پلیس راهنمایی و رانندگی اعلام شده است گفت: با تاکید دولت هر کالایی که با ارز مرجع وارد شده باید با همان نرخ به فروش برسد بنابراین فروش این خودروها به قیمت ارز آزاد غیرقانونی است.

به گفته وی، در سال جاری به دلیل وضعیت خاص بودجه مشوق‌های نقدی صادرات حذف شده است و از صادرکنندگان با دادن تسهیلات خاص به صورت غیر نقدی حمایت می‌شود.

رییس سازمان توسعه تجارت همچنین از کاهش فاصله رقم واردات نسبت به صادرات خبر داد و گفت: این رقم در شش ماهه اول امسال حدود ۲۸ درصد کاهش داشته است.

او همچنین اعلام کرد که واردات گندم در شش ماهه اول سال انجام شده اما این اقدام توسط بخش خصوصی صورت گرفته است.

وی همچنین از واردات سه میلیون تن گندم در این مدت خبر داد و اعلام کرد: ۴۹ صادرکننده نمونه در روز ملی صادرات تقدیر خواهند شد.

رییس کل سازمان توسعه تجارت در نشست خبری روز ملی صادرات همچنین درباره آخرین وضعیت اولویت بندی کالاهای وارداتی توضیح داد: کالاهای گروه یک و دو کالاهایی هستند که جنبه اجتماعی دارند و مورد نیاز همه مردم هستند به همین دلیل ارز مرجع دریافت می‌کنند.(ایسنا)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.