حذف اولین مالیات چاقی جهان در دانمارک

۲۱ آبان ،

193-14.jpg

دانمارک مالیات چاقی را که یک سال پیش وضع کرده بود، به سبب پرهزینه و بی‌تاثیر بودن آن در تغییر عادات غذایی مردم این کشور لغو می کند.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، وزارت مالیات دانمارک در بیانیه ای اعلام کرد که مالیات چاقی و افزایش مالیات شیرینی، عامل افزایش قیمتها برای مصرف کنندگان شمرده شده و با افزایش بها اداری شرکت‌ها، موقعیتهای شغلی در این کشور را به خطر انداخته است.

از این رو دولت دانمارک و حزب چپگرا موافقت کرده اند تا این مالیات حذف شده و مالیات شکر برنامه ریزی شده نیز لغو شود. دولت این کشور برای تصویب قوانین در پارلمان به حمایت همه احزاب نیاز دارد.

این مالیات توسط دولت پیشین دانمارک در اکتبر ۲۰۱۱ معرفی شد تا میزان مصرف غذاهای چرب را در میان مردم کاهش دهد.

بر اساس گزارش تفسیری سازمان ملی بهداشت و درمان و پزشکی دانمارک، ۴۷ درصد از مردم این کشور اضافه وزن و ۱۳ درصد چاقی مفرط دارند.

مالیات مذکور برای همهی محصولات غذایی حاوی چربیهای اشباع شده شامل کره، شیر، پیتزا، روغنها، گوشتها و غذاهای آماده، تعیین شده بود اما سیستمی که این مالیات تحت آن اجرا می شد بسیار پرهزینه بوده و به یک کابوس اداری برای تولیدکنندگان و فروشندگان دانمارکی تبدیل شده بود.

به گزارش تفسیری خبرگزاری فرانسه، فروشگاههای زنجیره ای متعددی در دانمارک اعلام کرده اند که بمحض حذف شدن این مالیات، قیمتهایشان را کاهش خواهند داد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.