حذف تحریم میدان مشترک ایران و انگلیس تنها نشانه خوبی است

گردآوری شده توسط گروه وب گردی ممتاز نیوز

زنگنه با اشاره به حذف تحریم میدان مشترک ایران و انگلیس در دریای شمال گفت: این میدان، ذخایر کمی داشته و میدان کوچکی است ولی برداشتن تحریم آن تنها نشانه خوبی است، باید صبر کرد و دید بعدا چه اتفاقی می افتد.

بیژن نامدار زنگنه گفت: برای ایجاد شغل فقط نباید دنبال این بود که اشخاص حتما کارمند دولت شوند، این روش گران و کم بازده است.

  

وزیر نفت در مورد افزایش نیروهای شاغل در صنعت “نفت” بعد از دوران مسئولیت خود در دولت هشتم گفت: در آن زمان نود هزار نفر در صنعت نفت مشغول به کار بودند اما این عدد امروز به ۱۴۰ تا ۲۴۰ هزار نفر رسیده است. ضمن اینکه در خود ستاد وزارت نفت تعداد شاغلین از ۱۵۰ به ۸۰۰ نفر رسیده است. 
زنگنه افزود: نیت خیر داشتن در همه کارها امری است ضروری در مورد بحث اشتغال هم این موضوع صادق است، ولی این امر نیازمند سواد و عقل لازم بوده و اگر فاقد این دو مولفه مهم باشیم مسائل کشور حل نخواهد شد. 

وی در مورد توجه به مشکلات پیرامون نیروهای قراردادی و شرکتی وزارت نفت گفت: پس از عبور از اضطرارهای پیش رو به این موضوع نیز خواهم پرداخت، چرا که توجه به مسائل نیروهای انسانی را بسیار مهم می دانم .

این عضو هیئت دولت با اشاره به اضطرارهای موجود تصریح کرد: به طور مثال مسالی همچون مشخص شدن تکلیف پالایشگاه‌های ستاره خلیج فارس، آبادان، پروژه ایران ال ان جی ، بودجه و مسائلی از این دست را می توان جزء اضطرارها دانست که مقوله نیروی انسانی پس از آنها حتما مورد بررسی قرار خواهد گرفت. 

*** برداشته شدن تحریم میدان مشترک ایران و انگلیس تنها علامت خوبی است 

وزیر نفت در مورد برداشته شدن تحریم میدان مشترک ایران و انگلیس در دریای شمال نیز افزود: این میدان، ذخایر کمی داشته و میدان کوچکی است ولی برداشته شدن تحریم آن فقط علامت خوبی بوده ولی نمی‌توان خیلی روی علامت‌ها حساب باز کرد، باید صبر کرد و دید بعدا چه اتفاقی می‌افتد. 

***تحت هیچ شرایط استعفا نمی‌دهم 

زنگنه با اشاره به شایعه استعفای خود برای بار سوم نیز گفت: استعفا برای بار اولی وجود نداشته که دومین و سومین آن اتفاق بیفتد. بیان این مسائل تنها برای تخریب و تضعیف شخص من بوده و اشخاصی را که هدفدار این خبرها را منتشر می‌کنند را می‌شناسم. 

وزیر نفت در پاسخ به این سوال که تحت چه شرایطی حاضر به استعفا است گفت: تحت هیچ شرایطی حاضر به استعفا نیستم و اگر قرار به استعفا بود، اصلا مسئولیت وزارت نفت را قبول نمی کردم، من بچه نیستم بعد از ۲۰ و چند سال وزیر بودن و ۶۰ سال سن در مورد تصمیمی که می‌گیرم به اطمینان کامل می‌رسم. 

*** ترکان، نعمت زاده و سلطانپور را به رئیس جمهور معرفی کرده بودم 

وی در مورد اینکه آیا نذر کرده بوده که وزیر نفت دولت یازده نشود تصریح کرد: نذر نکرده بودم که این اتفاق نیفتد ولی علاقه ای هم نداشتم که مسئولیت قبول کنم، من با تاکید رئیس جمهور و نخبگان آمدم. 
وی افزود: به رئیس جمهور پیشنهادهایی را برای تصدی‌گری این مسئولیت داشتم به طور مثال آقایان نعمت زاده و ترکان را به عنوان فرد باتجربه و آقای سلطانپور را به عنوان فردی جوان معرفی کرده بودم. 

*** معاونین جدید از حاشیه امنیت کامل برخوردار نیستند

این عضو کابینه دولت یازدهم در مورد انتصابات اخیر خود در وزارت نفت نیز گفت: معاونین من در دولت هفتم و هشتم تقریبا ثابت بودند و من خیلی اهل تغییرات در زیرمجموعه نیستم، مگر آنکه یا خود معاونین ملاحظه‌ای داشته باشند یا در جایی دیگر کار خوابیده باشد که آنها قادر باشند در آنجا کمک کنند اما این به این معنی نیست که معاونین از حاشیه امنیت کامل برخوردار باشند.


سایت ممتاز|خبر ممتاز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.