حذف دو پلان از تصویر احمدی‌نژاد در فیلم « تلفن همراه رئیس‌جمهور »

ممتازنیوز:

IMG12235396

علی عطشانی از تعامل وزارت ارشاد و سازندگان “تلفن همراه رئیس‌جمهور” برای انجام اصلاحات فیلم و حذف دو پلان از سکانسی که در آن تصویر احمدی‌‌نژاد نشان داده می‌شد، خبر داد.

علی عطشانی کارگردان فیلم “تلفن همراه رئیس‌جمهور” به خبرنگار مهر گفت: خوشبختانه با تعامل ایجاد شده توانستم مقدار اصلاحات را کم کنیم تا فیلم با نسخه‌ای که در جشنواره فجر اکران شد تفاوتی نکند. در سکانسی تصویر محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهوری از تلویزیون پخش می‌شود که با نظر کارشناسان وزارت ارشاد قرار بود این سکانس حذف شود اما ما با تعامل فقط دو پلان از این سکانس را حذف کردیم.

وی افزود: همچنین در صحنه‌هایی که مهدی هاشمی با تلفن همراه با مردم درباره موضوعاتی صحبت می‌کند برخی دیالوگ‌ها کمرنگ‌تر شد. البته من پیش از انجام این اصلاحات برای اینکه ریتم فیلم بهتر شود حدود ۸ دقیقه از “تلفن همراه رئیس جمهور” را حذف کرده بودم و این هیچ ارتباطی با ممیزی‌ها ندارد.

عطشانی تاکید کرد: با وجود انجام این اصلاحیه‌ها باید چند پرده از فیلم دوباره صداگذاری و میکس شود به همین دلیل اکران آن از هفته‌های آینده آغاز خواهد شد.

“تلفن همراه رئیس‌جمهور” ساخته علی عطشانی در سی و امین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر به نمایش درآمد و سیمرغ بهترین بازیگر نقش مکمل زن را هم دریافت کرد. پس از آن قرار بود این فیلم در اردیبهشت ماه ۹۱ اکران شود و با وجود اینکه تبلیغات محیطی و نصب بیلبوردها نیز آغاز شده بود اما از اکران آن جلوگیری شد. پس از آن در خبرها از این فیلم به عنوان یک اثر توقیفی یاد می‌شد و حتی شنیده شد، محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهوری نیز فیلم را دیده است. پس از آن دیگر هیچ صحبتی از اکران فیلم نشد تا اینکه وقتی پیش علی‌اکبری از اکران فیلم در نوروز ۹۲ خبر داد؛ امری که باز هم محقق نشد.

“تلفن همراه رئیس‌جمهور” سومین ساخته بلند سینمایی علی عطشانی است که فیلمنامه آن متعلق به جابر قاسمعلی است و در آن مهدی هاشمی، بهناز جعفری، نیکی کریمی، اکبر عبدی و… بازی کرده‌اند. داستان این فیلم درباره کارگری ساده است که به طور اتفاقی سیم‌کارت رئیس جمهور به دستش می‌رسد و ناخواسته با سیلی از مشکلات و تماس‌های مردمی مواجه می‌شود.

مهر


اخبار ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.