حذف رشته هایی که در جامعه ظرفیت ندارند در دانشگاه علمی کاربردی

حذف رشته هایی که در جامعه ظرفیت ندارند در دانشگاه علمی کاربردی

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی اعلام کرد که رشته های بدون ظرفیت در این دانشگاه حذف یا در قالبهای دیگری از آنان برای پذیرش دانشجو استفاده می شود.
رجبعلی برزویی در گفتگو با خبرنگار مهر اضافه کرد: این رشته ها در جامعه ظرفیت نداشتند بنابراین حذف شدند یا تبدیل به رشته های دیگری شدند.

به گفته وی مراکز آموزشی علمی کاربردی در کشور نیاز محور و شغل محور هستند و وقتی احساس کنند در برخی رشته ها متقاضی وجود ندارد اعلام می کنند که این رشته ها را از حوزه فعالیت خارج و رشته های دیگری که متقاضی بیشتری دارند، جایگزین شوند.

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیان اینکه این دانشگاه کاملاً بر عکس دانشگاههای دولتی عمل و رشته ها و ظرفیتهایشان را با دقت رصد می کند، ادامه داد: دانشگاه علمی کاربردی در زمینه ظرفیت رشته ها کاملاً حساب شده پیش می رود و تک تک رشته ها و ظرفیتها را بررسی می کند.

برزویی در ادامه اعلام کرد که این رشته ها در دو مقطع کاردانی و کارشناسی حذف شده که تعدادشان نزدیک به ۲۵ رشته است اما از سوی دیگر در همین دو مقطع ۲۰۰ رشته جدید ایجاد شد.

وی در این باره به ذکر مثالی پرداخت و گفت: رشته های برنج و گندم حذف و دیگر ما رشته ای به اسم کاردانی برنج نداریم اما همین رشته برنج را در قالب دیگری تغییر دادیم یا به عنوان مثال رشته گوشت را که متقاضی نداشت در قالب دیگری تحت عنوان فراورده های گوشتهای صنعتی پذیرش کردیم که مخاطب زیادی دارد.
 

دانشگاه علمی کاربردی


پورتال اخبار دانشگاهی

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. فاطمه:

    من با حذف رشته های غیر ضروری مشکلی ندارم ولی ایا حذف رشته نوازندگی ساز جهانی درسته ؟ ایا جامعه ظرفیت پذیرش اونو نداره …به نظر مسئولین این رشته که این قدر هم محدودیت داره باید حذف میشد ؟ایا این تصمیم عقلانیه ؟ الان دو سال که در این رشته هیچ پذیرشی نمیشه و مسئولین با پست گوش انداختن میخوان نوازندگی رو کلا ریشه کن کنند …این تصمیم باعث بی کیفیتی و محروم کردن نوازندگان از تحصیلات اکادمیک میشه …فکر میکنم تا قبل از حذف این رشته متقاضیان علاقه ی بیسیاری نشان میدادند …اگه نوازنده تربیت نشه سرود ملی رو کی باید بزنه ؟ ….لطفا پیگیر باشید

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.