حذف سحری بوی بد دهان، سردرد و خستگی‌ به همراه دارد

فروردین ۱۴۰۳
ممتاز نیوز: بسیار‌ها با آغاز ماه مبارک رمضان خواب را به خوردن وعده سحری ترجیح می‌دهند غافل از اینکه نخوردن سحری نه تنها از عملکرد مطلوب فرد طی روز می‌کاهد بلکه ممکن است به مرور منجر به تحلیل عضلانی و خستگی مفرط شود.

مینا کاویانی مسئول آموزش همگانی انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای وزارت بهداشت در گفت‌وگو با فارس به فواید خوردن سحری اشاره کرد و گفت: بعضی روزه‌داران به وعده سحری اهمیت چندانی نمی‌دهند و در ساعات پایانی شب غذایی می‌خورند و می‌خوابند در حالیکه نخوردن سحری سبب می‌شود تا نیازهای تغذیه‌ای اشخاص تأمین نشود.

وی ادامه داد: سوخت اصلی سلول‌های مغز، قند است و اگر بدن دچار کمبود این ماده مغذی شود برای جبران آن چربی‌های بدن را به صورت ناقص می‌سوزاند تا انرژی تولید کند.

به گفته این کارشناس ارشد تغذیه ناقص سوختن چربی منجر به ایجاد ترکیبات سمی به نام «ستونی» یا «کتونی» می‌شود که عوارضی مانند بوی بد دهان و سردرد ایجاد می‌کند.

کاویانی با تاکید بر اینکه اگر روند نخوردن سحری ادامه یابد ممکن است بدن برای جبران کمبود نیازهای خود رو به تجزیه پروتئین‌های بدن و تحلیل عضلانی برای فرد برود.

وی مشکل دیگری که ممکن است نخوردن وعده سحری برای اشخاص ایجاد کند را بی‌حوصلگی و خستگی عنوان کرد و گفت: این امر نیز ناشی از افت بیش از حد قند خون است که فرد قادر به انجام فعالیت‌های روزمره خودش به نحو مطلوب نیست و شاغلان ممکن است وظایف خود را نتوانند به خوبی انجام دهند و در ساعات پایانی روزه‌داری به حالت نیمه بیهوش درآیند.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.