حذف شبکه‌‌های صدا و سیما از هاتبرد “عین زورگویی” است/ مجلس واکنش نشان می‌دهد

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه حذف شبکه‌‌های صدا و سیما از هاتبرد “عین زورگویی” بوده و نشان از انحصارطلبی غرب دارد، گفت: این موضوع از مجامع بین‌المللی قابل پیگیری است و مجلس نیز آن را محکوم خواهد کرد.

اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اقدام شرکت یوتل‌ست مبنی بر توقف پخش برنامه‌های شبکه‌های العالم، پرس‌تی‌وی، الکوثر، خبر، سحر ۱ و ۲ ، جام جم ۱ و ۲ و شبکه قرآن گفت: این اقدام بیانگر این است که غرب با به خطر افتادن منافعش به هیچ قانونی پایبند نبوده و تحمل کوچکترین انتقادها را هم نخواهد داشت.

وی در ادامه با بیان اینکه غرب با این اقدام نشان داد که تاب اقدامات رسانه‌ای و آگاهی‌بخش جمهوری اسلامی ایران را ندارد و انحصارطلبی خود را ثابت می کند، افزود: به عنوان مثال جمهوری اسلامی ایران در زمینه فعالیت هسته‌ای در چارچوب NPT حرکت می‌کند اما چون غرب دنبال انحصار است به شکل‌های مختلف در این فرآیند فشار وارد کرده و به صورتی برخورد می‌کند که بتوانند ملت‌ها را از پا‌درآورد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این مطلب که غرب دوست ندارد احدی به محدوده انحصاری آن وارد شود، تصریح کرد: این اقدام غرب عین زورگویی است و حاکی از آن است که به دنبال زیاده‌خواهی به تمام معنا در اقصی نقاط دنیاست.

وی روشنگری جمهوری اسلامی ایران در حوادث مهم جهان از جمله واقعه بیداری اسلامی را از عمده دلایل غرب و شرکت یوتل‌ست در متوقف‌کردن پخش برنامه‌های صدا و سیما از این فرکانس ماهواره‌ای عنوان کرد و اظهار داشت: آنها از آگاهی‌بخشی جمهوری اسلامی ایران ناراحت هستند و به همین دلیل با سلیقه‌های مختلف در مورد آنها تصمیم‌گیری می‌کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: این موضوع از مجامع بین‌المللی قابل پیگیری  است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه، عمل نکردن غرب به قانون‌های نوشته شده توسط خود مبنی بر احترام و التزام به جریان آزاد اطلاعات درجهان را تأسف‌برانگیز خواند و گفت: کار آنها نوعی ظاهرسازی است؛ به‌عنوان مثال رژیم اشغالگر قدس جزء اعضای معاهده NPT نیست و به همین دلیل برخوردی نیز با کلاهک‌های هسته‌ای این رژیم صورت نمی‌گیرد.

کوثری در پایان با بیان این مطلب که غرب از طریق زور، فشار و زیاده خواهی، خواسته‌های خود را به ملتها تحریم می‌کند، خاطرنشان کرد: این اقدام قطعا در مجلس ازسوی نمایندگان محکوم خواهد شد.

انتهای پیام/س۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.