حذف ماده‌ای که سبب خوشحالی “کانون وکلا” شد

۱۳م دیماه ،

رئیس کانون وکلای دادگستری ار حذف ماده ۲۵ لایحه طرح جامع وکالت که از سوی قوه قضاییه تدوین شده بود در جلسه کمیسیون فرعی دولت خبر داد.

به گزارش خبرنگار حقوقی و قضایی باشگاه خبرنگاران، گودرز افتخار جهرمی امروز در نشستی خبری در ساختمان وکلای مرکز در خصوص اعتراضات اخیر برخی به اعلام نتایج آزمون پذیرش وکلا و تجمع آنان در مقابل ساختمان مرکزی وکلا اظهار داشت: این اشخاص که تعدادشان به ۲۰ نفر هم نمی‌رسید به دلیل اعتراض به نتایج آزمون وکلا قصد برهم زدن نظم عمومی و همچنین برخورد فیزیکی با همکاران ما در کانون را داشتند.

وی با بیان اینکه تمام آزمون‌های پذیرش وکلا بدون دخالت کانون‌ها و توسط سازمان سنجش انجام می‌شود، افزود: هر فردی که به نتایج این آزمون اعتراض دارد می‌تواند از طریق سایت کانون وکلا اقدام کرده تا با ارسال آن‌ها به سازمان سنجش پاسخ خود را دریافت کند.

رئیس کانون وکلای دادگستری مرکزی با بیان اینکه وکلا همواره طرفدار قانون و حق می باشند، تصریح کرد: کانون وکلا اولین نهاد مدنی است که در کشور ثبت شده و فعالیت حقوقی خود را برای حمایت از حق آغاز کرده است.

افتخار جهرمی با اشاره به تدوین طرح جامع وکالت از سوی قوه قضائیه و ابلاغ آن به دولت گفت: در تدوین این لایحه کانون‌های وکلا هیچ دخالتی نداشته‌اند و قوه قضائیه آن را به صورت مستقل تدوین کرده است.

وی با بیان اینکه ماده ۲۵ این لایحه استقلال کانون‌های وکلا را از بین می‌برد، اظهار داشت: این ماده هیئتی ۷ نفره متشکل از قضات، حقوقدانان و وکلا با انتخاب مستقیم رئیس قوه قضائیه برای نظارت بر فعالیت کانون وکلا را مشخص کرده است.

رئیس کانون وکلای دادگستری خاطر‌نشان کرد: کانون وکلای دادگستری از سال ۱۳۳۱ همواره بر استقلال خود تاکید داشته و در طول این سال‌ها بر حفظ آن تلاش کرده‌اند.

افتخار جهرمی با بیان اینکه این لایحه برای تصویب مجلس به دولت از سوی قوه قضائیه ارسال شده است، اظهار داشت: این لایحه پس از تحول به دولت در کمیسیون فرعی مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت.

وی ادامه داد: در جلسات این کمیسیون از بنده به عنوان رئیس کانون وکلای دادگستری مرکزی دعوت شده تا نظرات خود را اعلام کنم که پس از ارائه صحبت‌ها ماده ۲۵ این لایحه حذف شد.
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.