حذف نام فرقه صهیونیستی مورمونیزم از لیست فرق

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

کشیش مطرح و حامی صهیونیسم در آمریکا پس از دیدار با نامزد جمهوری‌خواه ایالات متحده آمریکا، نام فرقه صهیونیستی مورمونیزم را از لیست فرق موسسه خود حذف کرد.

به گزارش گروه وبگردیممتازنیوز، مدت کوتاهی بعد از دیدار ۱۱ اکتبر میت رامنی نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با کشیش بیلی گراهام و پسرش فرانکلین گراهام که سابقه توهین به اسلام و مقدسات اسلامی را در کارنامه خود دارد، نام فرقه صهیونیستی مورمونیزم از وب سایت انجمن اونجلیستیEvangelistic Association متعلق به بیلی گراهام حذف شد.

بیلی گراهام از مهمترین کشیش‌های اونجلیس در ایالات متحده می‌باشد. که سالها کشیش مشاور کاخ سفید بوده است. اما میت رامنی از پیروان کلیسای مقدسین ایام آخر ( آخر الزمان) متعلق به پیروان فرقه مورمونیزم می‌باشد این فرقه توسط جوزف اسمیت (۱۸۴۴- ۱۸۰۵) بوجود آمد و اعضاء این فرقه علاوه بر کتب رایج مسیحیت، کتب مقدس ویژه خود را دارند. مرکز این فرقه در شهر «سال لیک سیتی» درایالت یوتا قرار دارد.
این در حالی است که کنوانسیون بابتیست‌های جنوبی که از مهمترین مراکز اونجلیزم در ایالات متحده است مورمونیزم را فرقه می شناسد کلیسای کاتولیک و دیگر کلیساهای مسیحیت نیز این گروه را فرقه‌ای منحرف می‌دانند. حتی فرانکلین گراهام، پسر بیلی گراهام در سخنرانی‌ چندی پیش خود، ایمان مسیحی رامنی را مورد تردید خواند.
اما آنچه که علارغم اختلافات عقیدتی، میت رامنی و بیلی گراهام را به هم نزدیک می‌کند پیوند ناگسستنی آنها با جریان صهیونیزم است. با این حال اعتقاداتی همچون باور به وجود جسم و استخوان و روح برای خدای پدر مسیحیان و اینکه وی روزی انسان بوده است یا اینکه شیطان در ابتدا برادر عیسی بوده است، باعث اختلافاتی عمیق بین کلیساهای مختلف مسیحیت و این فرقه شده است. اما باز هم این صهیونیزم است که با پول و نفوذ خود در ایالات متحده هر آنچه که در جهت منافع خود باشد به دست می آورد.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.