حذف نوکیا از فهرست برترین‌های دنیا!

نوکیا که تا سه فصل پیش عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده گوشی در دنیا را یدک می کشید، هم اکنون حتی نامی از این شرکت را نیز نمی‌توان در میان پنج تولیدکننده بزرگ دنیا یافت.
به گزارش اخبار خارجی موبنا، گزارش ها حاکی است بازار تلفن همراه طی سه ماهه سوم سال ۲۰۱۲ با رشد ۲٫۴ درصدی همراه بوده و سامسونگ و اپل توانستند بالاترین رتبه جدول را در بازار به خود اختصاص دهند.
بر اساس گزارش موسسه تحقیقات بین المللی IDC، در طول سه ماهه سوم سالجاری میلادی ۴۴۴٫۵ میلیون دستگاه گوشی تلفن همراه به فروش رسید، این در حالی است که سال گذشته در مدت زمان مشابه این رقم ۴۳۴٫۱ میلیون دستگاه اعلام شده بود. در بازار گوشی های هوشمند ۱۷۹٫۷ میلیون دستگاه گوشی فروخته شد در حالی که سال گذشته این رقم ۱۲۳۷ میلیون دستگاه بود.
بر اساس گزارش IDC، میزان رشد فروش گوشی های هوشمند سال به سال با رشد ۴۵٫۳ درصدی همراه است.
نوکیا که تا فصل پیش جایگاه سوم جدول را بعد از سامسونگ و اپل داشته، در طول سه ماهه سوم سال جایگاه خود را به شرکت کانادایی RIM تولید کننده گوشی های بلک بری داد و از میان پنج تولیدکننده بزرگ دنیا حذف شد.
به گفته تحلیلگران ارشد IDC، نوکیا با پافشاری روی ساخت گوشی های مبتنی بر سیمبیان و سپس تغییر یکباره استراتژی طی ۱۸ ماه گذشته فرصتی را برای رقبا ایجاد کرد تا رشد کنند و جایگاه این شرکت فنلاندی را تصاحب کنند.
با این حال کارشناسان معتقدند بازار گوشی های هوشمند هنوز هم نوظهور است به این معنا هنوز هم جای نشو و نما و رشد برای تولیدکنندگانی مثل نوکیا وجود دارد.
بر این اساس سامسونگ با ۵۶٫۳ درصد سهم هم اکنون بالاترین جایگاه را در میان تولیدکنندگان هوشمند دارد. پس از آن اپل با ۲۶٫۹ درصد سهم جایگاه دوم را به خود اختصاص داده و شرکت RIM با ۷٫۷ درصد سهم در رتبه سوم جدول نشسته است.
شرکت چینی ZTE در طول این فصل توانست جایگاه چهارم جدول را به خود اختصاص دهد و HTC با ۷٫۳ درصد سهم در جایگاه پنجم جدول نشست.


iTanalyze.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.