حذف وام دو میلیونی بلاعوض زلزله زدگان

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ ۴شنبه ۱۰م آبان ۹۱،

نماینده مردم ورزقان و خاروانا اهدای کانکس iبه جای وام دو میلیونی بلاعوض iبه زلزله زدگان را خلاف مصوبه دولت اعلام نمود و خواستار رسیدگی iبه این مهم شد.

به گزارش تفسیری گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ؛ الهوردی دهقان گفت:  طبق آیین نامه ستاد بحران، تامین مسکن موقت بر عهده بنیاد مسکن است که در این امر کم کاری شده و حذف وام دو میلیونی خلاف مصوبه دولت بوده و مورد اعتراض زلزله زدگان است.

وی تصریح نمود: با همهی این اوصاف همچنان کانکس در میان زلزله زدگان پخش نشده و در واقع تا کنون آنچه هم داده شده انباری است که پس از اهدای آنها از مردم تعهد گرفته می گردد که دیگر درخواستی برای گرفتن وام ندارند که این خلاف قانون بوده و از اتفاق دیدگان در هیچ کشوری برای ارائه خدمات تعهد نمی گیرند.

دهقان با اشاره iبه اینکه iبها همه شده کانکس ها کمتر از دو میلیون تومان است، افزود: تداوم زلزله در منطقه مردم را وحشت زده نموده و از رفتن iبه خانه های آسیب دیده خود اجتناب می نمایند که این نیز بر مشکلات دیگر افزوده و ضروریست کارشناسان مقاومت خانه های تعمیری را بررسی نمایند.

وی تاکید نمود: فصل سرما سر رسیده و دیگر ضروریست که چادرها جمع آوری شده و زلزله زدگان iبه صورت موقت و یا دائم هر چه سریعتر اسکان داده شوند.

نماینده مردم ورزقان و خاروانا در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: فاز اول ساخت و بازسازی مناطق زلزله زده که شامل ۷۰۰ روستا بوده پیشرفت خوبی داشته و طبق اعلام مسئولان پیش بینی می گردد تا پایان ماه جاری iبه اتمام برسد اما همچنان در همین روستا خانوارهایی می باشند که ساخت خانه های آنها iبه سال آینده موکول شده است.

وی با بیان اینکه بازسازی مناطق زلزله زده iبه سبب وسعت بسیاری که دارند قطعا نباید انتظار داشت iبه سریعی همه شود، گفت: صدور پروانه ساخت یکی از مهمترین مشکلاتی است که ورزقانی ها با آن دست iبه گریبان می باشند که رسیدگی iبه این موضوع متاسفانه دیر آغاز شد تا ساخت مسکن را iبه تاخیر اندازد.

دهقان همچنین تاکید نمود: در بعضی از روستاهای شهرستان ورزقان آوار برداری، اسکان موقت و بازسازی خانه ها آغاز نشده است.

به گفته نماینده مردم ورزقان و خاروانا، اتفاق تلخ زلزله در منطقه ورزقان سبب شده که مردم کسب و کار خود را از دست داده و بیکار شوند و گرچه در پی کسب شغل می باشند اما این بیکاری آنها را آزار داده که مسئولان ضروریست برای آن تدبیری بیاندیشند.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.