حذف پرسش‌های عجیب استخدام در گوگل

۰۱ تیرماه ۱۳،

اگر از این به بعد فردی برای استخدام به گوگل مراجعه کند، با سوالات عجیبی از این دست مواجه نمی‌شود که مدیر گوگل برای خوابیدن به چند بالش بزرگ نیاز دارد!
به گزارش فارس به نقل از کوارتز، شرکت گوگل که به خاطر طرح سوالات مضحک و عجیب و غریب در آزمون‌های استخدامی خود شهرت دارد، قصد دارد از این پس این روند را متوقف کند. از جمله این سوال ها می توان به این مورد اشاره کرد که چند توپ گلف برای پر کردن فضای یک اتوبوس مدرسه لازم است؟ یا اینکه چرا همه درپوش‌ها را گرد می‌سازند؟
مدیران گوگل پیش از این فکر می کردند با طرح سوالاتی از این دست می توانند به ویژگی های شخصیتی و روحیات اشخاص پی ببرند، اما لازلو باک می‌گوید برای ما مشخص شده که این سوالات سوهان روح کاملا وقت تلف می‌کنند و با استفاده از آنها نمی توان چیزی را پیش‌بینی کرد. ما قبلا فکر می کردیم با طرح این سوالات، مصاحبه کاری هوشمندانه به نظر می‌رسد.
از جمله مضحک ترین سوالات استخدامی گوگل می توان به موارد زیر اشاره کرد: برای شستن همه شیشه‌های پنجره ساختمان های شهر سیاتل چقدر باید هزینه کرد؟ یک طرح تخلیه اضطراری برای شهر سان فرانسیسکو طراحی کنید؟ هر روز چند بار عقربه‌های یک ساعت روی هم قرار می گیرند؟ اگر شما را به داخل یک ماشین مخلوط کن بیندازند و بگویند تا ۶۰ ثانیه دیگر تیغه‌های آن به راه می‌افتند چه می‌کنید؟ فکر می‌کنید در آینده اشخاص از طریق چه برنامه ای با هم آشنا شوند؟ و …


iTanalyze.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.