حذف کاغذ از مجلات علمی پزشکی/ دسترسی رایگان به متن کامل مقالات داخلی

گردآوری توسط گروه آموزش ممتازنیوز

حذف کاغذ از مجلات علمی پزشکی/ دسترسی رایگان به متن کامل مقالات داخلی

حذف کاغذ از مجلات علمی پزشکی/ دسترسی رایگان به متن کامل مقالات داخلی

دبیر کمیسیون نشریات وزارت بهداشت از دسترسی رایگان به مقالات علوم پزشکی داخل کشور خبر داد و گفت: به همه روسای دانشگاهها ابلاغ شده است که مجلات علمی پژوهشی به صورت کاغذی چاپ نشوند.

به گزارش ممتاز به نقل از مهر، دکتر علی اکبری ساری  افزود: ما در حوزه مجلات علمی پژوهشی گروه علوم پزشکی در حال گذر از توسعه کمَی به توسعه کیفی هستیم و تاکید جدی بر روی ارتقای کیفیت است. 

وی افزود: توانمندسازی و ارتقای کیفیت هدف اصلی است و تعداد مجلات در صورت نیاز افزایش پیدا خواهد کرد. 

اکبری ساری اظهار داشت: سیاست جدی مجلات علمی پژوهشی حذف کاغذ است و تنها به صورت محدود برای قرار دادن در کتابخانه چاپ خواهد شد. 

وی گفت: به روسای دانشگاههای علوم پزشکی به صورت رسمی اعلام کرده ایم که امتیاز مجلات متفاوت نخواهد بود اما دیگر مجله علمی پژوهشی دانشگاه چاپ کاغذی نشود و تنها به صورت نسخه متنی بر روی سامانه مجلات علمی پزشکی و پایگاه اینترنتی مجلات قرار داده شود. 

دبیر کمیسیون نشریات وزارت بهداشت اضافه کرد: مجلات علمی پژوهشی گروه علوم پزشکی به صورت الکترونیک قابل دسترسی می باشند و با توجه به اینکه نرم افزاری استاندارد با قابلیت جستجو برای نشریات وجود دارد همه از این استاندارد پیروی خواهند کرد. 

وی تاکید کرد: دسترسی رایگان به متن کامل (full text) مقالات علوم پزشکی داخل کشور برای همه پژوهشگران، دانشجویان و اساتید فراهم است. 

/۱۱۱/


اخبار ممتاز / دانشگاه
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.