حذف کدهای داخل‌شهری تمام استان‌ها کلید خورد / آغاز هم‌کدی از جمعه

۲۳اردیبهشت،

حذف کدهای داخل‌شهری تمام استان‌ها کلید خورد / آغاز هم‌کدی از جمعه

حذف کدهای درون‌شهری تمام استان‌ها کلید خورد / آغاز هم‌کدی از جمعه

در راستای حذف کدهای داخل‌شهری تمام استان‌ها، بر اساس آخرین اطلاعات به دست آمده از روز جمعه اجرای این طرح در استان قم آغاز می‌شود که در این راستا کد این استان به ۰۲۵ تغییر و به اول شماره‌های ثابت این استان عدد ۳ اضافه می‌شود.

به گزارش راسخون به نقل از فارس، بر اساس آخرین اطلاعات به دست آمده، در راستای اجرای طرح هم‌کدی در تمام استان‌های کشور از روز جمعه اجرای این طرح در استان قم آغاز می‌شود.

برای هم‌کد شدن داخل استانی، باید تمام شماره‌های ثابت کشور به ۸ رقم تبدیل شود.

براساس این گزارش، در راستای اجرای تدریجی طرح هم‌کدی در تمام استان‌ها، از روز جمعه ۲۷ اردیبهشت ۹۲ با اجرای هم‌کدی در استان قم، پیش‌شماره ۰۲۵۱ از این استان حذف و کد ۰۲۵ جایگزین می‌شود.

همچنین به اول تمام شماره‌های استان قم عدد ۳ اضافه شده و به این صورت شماره‌های این استان ۸ رقمی می‌شود.

پس از روز جمعه ۲۷ اردیبهشت با اجرای عملیات همکدی در استان قم، ساکنین توابع استان قم برای تماس با استان نیاز به گرفتن کد بین شهری ندارند و ساکنان استان قم نیز برای ارتباط با توابع کد بین شهری نخواهند گرفت.

به گزارش فارس، پیش از این طرح هم‌کدی داخل استانی در ۲ استان کشور اجرا شده است؛ استان تهران اولین استانی بود که کدهای بین‌شهری دورن استانی آن حذف شد و پس از آن استان البرز هم‌کد شد.

تعرفه مکالمه در استان‌هایی که هم‌کد نشده‌اند با پالس ۵۱٫۰۳ و در استان‌های هم‌کد شده با پالس ۵۸٫۷۱ محاسبه می‌شود.

بنابراین با اجرای طرح هم‌کدی، اکنون تعرفه‌ها در دو استان تهران و البرز بر مبنای پالس ۵۸٫۷۱ محاسبه می‌شود.

شرکت مخابرات ایران معتقد است اجرای هم‌کدی در استان‌ها به کاهش درآمد و ضرر این شرکت منجر می‌شود. از سوی دیگر بعضی نیز معتقدند: حذف کد سبب افزایش ترافیک مکالمات و در نتیجه سودآوری برای مخابرات خواهد شد.

به هر حال مخابرات به سبب ضرر ناشی از هم‌کدی، علیرغم اجرای این طرح در دو استان تهران و البزر، برای اجرای سراسری در باقی استان‌ها، منتظر تعیین محل تامین این هزینه شد.

اکنون وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات طی ابلاغیه‌ای محل تامین این ضرر را مشخص کرده و به مخابرات اجازه داده در ازای هم‌کدی از مشترکان مبلغی را ماهانه اخذ کند.

به این ترتیب مانع پیش روی مخابرات برای اجرای هم‌کدی برداشته شد و این شرکت خود را برای هم‌کدی تدریجی در تمام استان‌ها و ۸ رقمی کردن شماره‌های تلفن ثابت آماده کرده است.
/۲۷۵۹/


اخبار راسخون / علم و فناوری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.