حراج سکه طلا در بانک کارگشایی همزمان با افزایش قیمت بازار

همزمان با افزایش قیمت سکه در بازار، بانک کارگشایی از فردا دوشنبه دوباره حراج سکه را آغاز می‌کند.

حراج دوباره سکه از فردا

با افزایش قیت سکه در بازار طی روزهای اخیر، بانک کارگشایی از فردا حراج سکه را آغاز خواهد کرد. براین اساس قرار است این بانک سه روز در هفته در روزهای دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه حراج سکه را انجام دهد.در عین حال این سکه در ابعاد ۲.۵ و ۵ بهار آزادی حراج خواهد شد. بانک کارگشایی مجموعه های سکه را با قیمت بازار به حراج خواهد گذاشت.در چند سال اخیر حراج سکه در بانک کارگشایی متوقف شده بود. در این دوره از حراج سکه های ضرب شده سال ۸۵ و مجموعه های یاد بود بانک ملی نیز عرضه خواهد شد.

سکه های پنج بهار آزادی که برای اولین بار حراج و وارد بازار می شود با طرح حرم حضرت علی (ع) دارای عیار ۹۰۰، وزن ۴۰.۷ گرم و قطر ۴۰ میلیمتر است. این سکه ها در قالب سه مجموعه به حراج گذاشته می شوند که مجموعه اول شامل سکه پنج بهار آزادی، ۲.۵ بهار آزادی، یک بهار آزادی و نیم بهار آزادی می باشد.مجموعه دوم شامل سه نوع سکه در دو بخش است. بخش اول شامل سه نوع سکه ۵ بهار آزادی با ضرب های مختلف و بخش دوم شامل سکه های پنج بهار، ۲.۵ بهار و یک بهار آزادی است.

قیمت سکه پنج بهار آزادی حدود پنج میلیون و ۴۵۰ هزار تومان، سکه ۲.۵ بهار حدود دو میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، یک بهار حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، نیم بهار هم حدود ۵۰۰ هزار تومان خواهد بود. ارزش یک مجموعه پنج تایی سکه شامل ۵، ۲.۵، ۱ و نیم بهار آزادی حدود ۱۰ میلیون تومان خواهد بود.علاوه بر حراج مجموعه های سکه، بناست سکه های پنج و ۲.۵ بهار آزادی به همراه سکه های گرمی نیز به حراج گذاشته شوند. در این بخش، سکه های ۵ بهار در بسته های ۱۰ تایی، سکه های ۲.۵ بهار در بسته های ۲۰ تایی و سکه های گرمی هم در بسته های ۲۰ تایی فروخته می شود.

منبع: خبرگزاری مهر

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.