حرکت های خوب فرهنگی در کشور آغاز شده است

به گزارش ایرنا، سید ‘محمد حسینی’ شامگاه پنجشنبه در آیین گشایش کتابخانه عمومی ۹ دی در شهر اختیار آباد کرمان افزود: فراهم کردن امکانات، فضاهای فرهنگی، تالارهای بزرگ و فعالیت های نرم افزاری از جمله جشنواره ها از اقدامات خوب فرهنگی در سطح کشور به شمار می رود که در دست انجام است.

وی با اشاره به فعالیت ها و اهتمام بسیار در حوزه کتاب، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در نمایشگاه کتاب دستور دادند که کتاب های جدید را مورد ارزیابی قرار دهید.

وی به رونمایی اخیر شبکه ملی فرهنگ در کشور اشاره کرد و افزود: قرار است، ۵۰۰ مرکز فرهنگی دیجیتال راه اندازی شود تا حضور ما در فضای مجازی بیشتر شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، بیان کرد: راه اندازی کانون های فرهنگی و هنری مساجد نیز در راستای حضور جوانان در عرصه های فرهنگی است.

وی با اشاره به هجمه های دشمنان علیه اسلام و قرآن، افزود: عصبانیت دشمن بیانگر این است که این افراد از این که انسان های بیشتری جذب اهل بیت (ع) و کلام نورانی الهی شده اند، نگران هستند.

حسینی، تصریح کرد: محکوم کردن اهانت های دشمنان به ساحت مقدس اسلام و قرآن به تنهایی کافی نیست، بلکه باید اقدامات عملی برای مقابله با جسارت های دشمنان انجام داد.

وی گفت: دنیا انتظار دارد که با مبانی فرهنگی و اندیشه ما آشنا شود و اقداماتی از جمله ترجمه کتاب ها به زبان های دیگر در این راستاست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با اشاره به این که مردم دنیا از روحیه ایرانیان از جمله روحیه ظلم ستیزی امام خمینی (ره) و شهادت طلبی استقبال می کنند، تاکید کرد: باید در داخل کاری کرد که جوانان ما با مسایل اسلامی و دینی آشنا باشند.

وی به راه اندازی شبکه اجتماع هادی نت، اشاره کرد و گفت: هزاران جوان در این شبکه فعالیت دارند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز برای شرکت در چند همایش و افتتاح طرح های فرهنگی به کرمان سفر کرد.ک/۲

۷۴۳۸/۸۱۵۴/۲۶۲۴/ ۳۴۰۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۶۲۸۹۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.