حرکت به سمت اعمال جراحی کم‌تهاجمی در بیمارستان ارتش

اردیبهشت ۱۴۰۳
ممتاز نیوز : رئیس بیمارستان امام رضا(ع) ارتش گفت:‌ سیاست اصلی بیمارستان حرکت به سمت اعمال جراحی کم‌تهاجمی است که مانند آندوسکوپی و کم‌برش کمترین عوارض و ضایعات را برای بیمار به دنبال داشته باشد.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از فارس ؛ غلامحسین چایچی نصرتی، رئیس بیمارستان امام رضا (۵۰۱ آجا) در حاشیه جراحی و وسیله‌گذاری و تثبیت مهره به روش بسته، گفت: پیشرفت علم پزشکی بر هیچکس پوشیده نیست و سابقه حضور طب نظامی در ارتش به سال ۱۳۰۳ می‌رسد، یعنی تأسیس ارتش و عرصه دفاع مقدس و حضور در ۸ سال جنگ تحمیلی اعتماد به نفس جراحان نظامی را افزایش داد که ما امروز در مراکز علمی نظامی شاهد دستاوردهای نوین آنها در عرصه‌های پزشکی هستیم.

رئیس بیمارستان امام رضا (۵۰۱ آجا) گفت: این بیمارستان یک مرکز آموزشی است و همه اعمال جراحی فوق تخصصی و بیماری‌های داخلی به جز جراحی قلب در اینجا انجام می‌شود.

وی به مرکز خون این بیمارستان اشاره داشت و گفت:‌ مرکز خون بیمارستان ما حتی به تأمین خون کشوری نیز کمک می‌کند.

وی به مرکز تحقیقات سرطان بیمارستان امام رضا(ع) ارتش اشاره داشت و افزود: این مرکز تحقیقات در پیشگیری از سونامی سرطان در حالت تحقیق و پژوهش است.

چایچی به سیاست‌های بیمارستان ۵۰۱ ارتش اشاره داشت و گفت: حرکت به سمت اعمال جراحی با کمترین عوارض و ضایعات از جمله سیاست‌های ماست که سعی می‌کنیم اعمال جراحی را با روش‌های آندوسکوپی انجام دهیم.

رئیس بیمارستان امام رضا (۵۰۱ آجا) افزود: هفته قبل عمل جراحی کیسه صفرا در این بیمارستان به روش لاپارسکوپی سه بعدی انجام شد که همه این‌ها نشان از امکانات و تجهیزات این بیمارستان است.

چایچی عمل جراحی وسیله‌گذاری و تثبیت مهره در ستون فقرات که روش بسته را توسط سیدعلیرضا بسطامپور، فوق تخصص جراحی ستون فقرات و همراهی احسان فلاح در حال انجام است، از جمله اعمال جراحی خاص عنوان کرد و گفت: در این بیمارستان سه عامل مهم و ملزوم برای این عمل جراحی را برای اولین بار در ایران و خاورمیانه گرد هم آورده‌ایم.

رئیس بیمارستان امام رضا (۵۰۱ آجا) تصریح کرد: برای رسیدن به سیاست‌های مدنظر تجهیزات لازم را از شرکت تخصصی و انحصاری آن که در لبنان است (کسی در سطح خاورمیانه تا به حال این وسائل را دریافت نکرده‌ است)، تأمین کرده‌ایم.

وی گفت: جراح این بیمارستان را نیز برای گذراندن دوره کامل تخصصی به وین فرستاده‌ایم و تجهیزات مادر را نیز فراهم کرده‌ایم تا بتوانیم اعمال جراحی کم‌خطر و کم‌ضایعه را در بیمارستان انجام دهیم.

چایچی سبک ارائه خدمات پزشکی در این بیمارستان را مطلوب دانست به طوری که فدراسیون های ورزشی کشوری با آن قرارداد دارند و قهرمانان و ورزشکاران رشته‌هایی چون جودو، کشتی، فوتبال و حتی دروازه‌بانان مطرح کشور برای اعمال جراحی، ارتوپدی، طب فیزیکی و توانبخشی به این مرکز مراجعه می‌کنند.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.