حرکت در مسیر قرآن، توطئه‌ها را ناکام می‌گذارد

رهبر معظم انقلاب در جمع قاریان و حافظان برتر قرآن:

حرکت در مسیر قرآن، توطئه‌ها را ناکام می‌گذارد

جام جم آنلاین: در سالروز ولادت نورانی حضرت ابوالفضل العباس (ع)، استادان، قاریان و حافظان برتر بیست و نهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم، در حضور حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی، محفل نورانی انس با قرآن تشکیل دادند و با تلاوت آیات آسمانی قرآن، به حمد و ثنای پروردگار کریم پرداختند.رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: دشمنان خونخوار و غدار، در مقابل گسترش و تعمیق حرکتهای اسلامی ملتها مقاومت می کنند اما ادامه حرکت ملتها در مسیر قرآن، این توطئه ها را ناکام می گذارد.

به گزارش روز یکشنبه جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری،حضرت آیت الله خامنه ای در این دیدار که در تالار اماکن متبرکه آستان قدس رضوی برگزار شد، تدبر در آیات الهی، فهم معارف قرآنی و درس آموزی از قرآن مجید را نیاز اساسی ملتهای مسلمان خواندند و خاطرنشان کردند: تلاوت قرآن با صوت و الحان زیبا، هدف و اصل نیست و باید به عنوان مقدمه ای ضروری برای خشوع دلها و ایجاد آمادگی برای درک و فهم معارف قرآنی، مورد توجه قرار گیرد.

ایشان، عشق و دلدادگی ملت ایران به قرآن کریم را موهبتی الهی و نیازمند شکرگذاری عمیق پروردگار دانستند و افزودند: ملت ایران مفتخر است که پرچم حاکمیت قرآن و اسلام را در دنیای مادی به اهتزاز درآورده و با صبر و استقامت، و تحمل دشواریها، روزبروز بر تلألؤ این پرچم نورانی می افزاید و با هوشیاری، اقتدار و پیشرفت مستمر، مکر و توطئه های دشمنان را ناکام می گذارد.

ایشان، عزت اسلامی ملت ایران را از جمله نتایج عمل به درسهای حیات بخش قرآن برشمردند و افزودند: ملتهای مسلمان از این نمونه درخشان، می آموزند که اگر ملتی ایمان داشت، وعده های الهی را باور کرد، در راه قرآن و اسلام  استقامت به خرج داد، و به لبخند و ترفند دشمن اعتماد نکرد، بر پیچیده ترین تجهیزات نظامی و گسترده ترین توطئه های سیاسی، اطلاعاتی و اقتصادی پیروز خواهد شد.

حضرت آیت الله خامنه ای خاطرنشان کردند: دشمنان خونخوار و غدار، در مقابل گسترش و تعمیق حرکتهای اسلامی ملتها مقاومت می کنند اما ادامه حرکت ملتها در مسیر قرآن، این توطئه ها را ناکام می گذارد.

حضرت آیت الله خامنه ای، تشکیل هرچه بیشتر جلسات حفظ و قرائت قرآن کریم و گسترش آموزشهای مرتبط با این کتاب الهی را «موجب قرآنی شدن بیشتر» فضای عمومی کشور خواندند و افزودند: با وجود همه عوامل مخرب، شمار جوانان ایرانی که اهل معنویت و دعا هستند با جوانان کشورهای دیگر قابل قیاس نیست که این نیز جای شکر دارد.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به اذعان مراکز بین المللی به ۱۱ برابر بودن سرعت پیشرفت علمی ملت ایران نسبت به متوسط جهانی خاطرنشان کردند: این ملت با تکیه بر جوانان مؤمن خود، در همه زمینه های علمی، سیاسی و آبادانی به پیشرفت ادامه خواهد داد.

در این دیدار، حجت الاسلام والمسلمین محمدی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در گزارشی از بیست و نهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم اعلام کرد: در این دوره ۱۰۳ قاری و حافظ از ۶۸ کشور جهان در حضور ۱۴ داور بین المللی به رقابت پرداختند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی با اشاره به استقبال بسیار گرم مردم از این مسابقات، حضور گسترده جوانان در میان قاریان و حافظان قرآن را بشارت آفرین خواند و افزود: سازمان اوقاف براساس برنامه ریزی ۴ ساله، تلاش می کند به یاری پروردگار یک میلیون حافظ و یک میلیون قاری قرآن، پرورش دهد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.