حرکت رئیس جمهور در مدار قانون/ اصطکاک بین قوا ناشی از بی‌قانونی است

۲۲خردادماه،

حجت‌الاسلام منتظری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

رئیس دیوان عدالت اداری گفت: قانون‌مداری و ضابطه‌مندی باید سرفصل اصول اولیه دولت قرار گیرد تا سه قوه در راستای هم حرکت کرده و میان آنها اصطکاکی به وجود نیاید.

“حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری” در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران مهم‌ترین وظیف اصلی رئیس جمهور آینده را حرکت در مدار قانون دانست و گفت: رئیس جمهور یکی از عالی‌ترین مسئولان کشور بوده و لازمه اولیه کارش در چهارچوب قانون بودن است.

وی ادامه داد: رئیس جمهور دولت یازدهم قانون‌گریز و قانون‌ستیز نباشد و همواره مشکلات جاری در دستگاه اجرایی را حل کند بدون اینکه ذره‌ای بی‌حرمتی به قانون کرده باشد.

رئیس دیوان عدالت اداری با تاکید بر اینکه اگر رئیس جمهور آینده در مسیر قانون باشد زیرمجموعه دولت نیز قانون‌مند خواهد بود تصریح کرد: قانون‌مداری و ضابطه‌مندی باید سرفصل اصول اولیه دولت قرار گیرد تا سه قوه در راستای هم حرکت کرده و اصطکاک به وجود نیاید.

حجت‌الاسلام منتظری در پایان با بیان اینکه منشا همه مشکلات عدم حرکت در مرز قانون است، خاطرنشان کرد: رئیس جمهور طبق تاکیدات مقام معظم رهبری باید نقاط قوت روسای قبلی را داشته و نقاط ضعف را از خود دور کند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.