حزب اسلامی آذربایجان بر ضرورت توسعه روابط باکو با تهران تاکید کرد

۱۰م آذر ،

عاکف حیدرلی با اشاره به مشترکات تاریخی، دینی و فرهنگی جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران، بر ضرورت توسعه، تحکیم روابط و مناسبات دو کشور تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) عاکف حیدرلی معاون رییس حزب اسلامی آذربایجان در امور سیاسی روز سه‌شنبه، هفتم آذرماه، با اشاره به اظهارات اخیر محسن پاک‌آئین، سفیر تازه ایران در آذربایجان دربارهٔ اشتراکات دینی و تاریخی این دو کشور، تاکید کرد: حزب اسلامی آذربایجان از توسعه روابط نزدیک آذربایجان نه تنها با ایران، بلکه با ترکیه، عراق، افغانستان، پاکستان و دیگر کشورهای اسلامی حمایت و پستیبانی می‌کند.

وی در مورد تعاملات باکو و تهران اظهار کرد: ایران و آذربایجان، علاوه بر این‌که دو کشور برادر، بلکه دارای تاریخ، فرهنگ، دین و مذهب مشترک نیز می باشند؛ البته چنین نزدیکی و اشتراکات بسیاری میان دو کشور شاید سبب حسادت بعضی توطئه‌گرها شود.

عاکف حیدرلی در ادامه سخنانش انتصاب پاک‌آیین، سفیر تازه ایران به این سمت، تبریک گفت و برای فعالیت‌های وی در زمینه تحکیم و گسترش روابط و همکاری‌ها میان دو دولت و ملت دوست و برادر آذربایجان و ایران به ویژه در زمینه امور دینی و اسلامی آرزوی توفیق کرد.

معاون رییس حزب اسلامی آذربایجان همچنین به مناسبت ماه محرم و عاشورای حسینی، شهادت اباعبدالحسین(ع) را به دولت و ملت ایران به خصوص به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران تسلیت گفت.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.