حزب «الاغ» در انتخابات کردستان عراق +عکس

۲۶م دیماه ،

«جمعیت الاغ ها» که در سال ۲۰۰۵ میلادی در منطقه کردستان عراق تأسیس شد، اخیرا موفق شده مجوز رسمی برای تبدیل شدن به یک حزب برای انجام فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی را دریافت کند

ممتازنیوز:  این مجوز که چندی پیش توسط مقامات مسئول محلی در منطقه کردستان عراق صادر شده بود ، هم اکنون سبب به تکاپو افتادن مقامات ارشد این حزب برای شرکت در انتخابات پارلمانی منطقە کردستان عراق شدە است.

این حزب ابتدا با هدف دفاع از حقوق حیوانات تشکیل شده و الاغ را به عنوان سمبل حیوانات مظلوم انتخاب کرده است. نظریه پردازان این حزب معتقدند جامعه ای که با حیوانات با بیرحمی و خشونت برخورد می کند، حقوق انسان ها را هم به راحتی پایمال می کند.

«عمر کلول» دبیر کل حزب الاغ های کردستان عراق در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در منطقە کردستان عراق ، ضمن تائید حضور حزبش در انتخابات آیندە پارلمانی منطقە کردستان ، تصریح کرد: در انتخابات آیندە کردستان شرکت می‌کنیم و با شناختی که از مردم این منطقە داریم ، اطمینان داریم که خرها در کردستان آنقدر بسیار می باشند که بتوانیم یک یا دو کرسی پارلمانی را تصاحب کنیم.

«حزب الاغ ها» مانند دیگر احزاب سیاسی، دارای تشکل و ساختار حزبی است و دفتر سیاسی و چندین پایگاە و شاخە در شهرهای مهم کردستان عراق هم دارد ؛ در تشکیلات رسمی حزب نیز نام دفتر سیاسی «اسطبل» است.

«عمر کلول» سمت خود در این حزبش را «سلطان خرهای کردستان» معرفی کرد و گفت: من شا خر کردستان هستم ، چندین دورە در انتخابات داخل حزبی رای اول را کسب کردام ، این نشان دهندە این است که در این منطقە هیچ کسی به اندازە من خر نیست.

دبیر کل جمعیت خرهای کردستان عراق با انتقاد از کسانی که خود وی و حزبش را مورد تمسخر قرار می دهند ، گفت: درست است که متاسفانە خر در جوامع بشری نماد حماقت است ، اما این ناشی از ظلم انسان ها است ، انسان تنها برای کسانی احترام قایل میشود که به وی ظلم کند.

کلول ، ادامە صحبت های خود را با یک مثال کامل میکند و می گوید: شیر حیوان درندەای است و در هیچ مقطع تاریخی به انسان کمک نکردە و حتی انسان را می‌خورد ، اما می‌بینیم که مردم با افتخار اسم فرزندان خود را ” شیر دل” یا ” شیر کو” می‌گذارند ، اما خر این همە به انسان ها کمک می‌کند و کوچکترین آزاری به آنها نمی‌رساند اما هیچ کس حاضر نیست اسم فرزند خود را ” خر دل” و یا “خر صفت” بنامد. واقعا ریشە این مسائل کجاست؟

دبیر کل «حزب الاغ ها» در مورد هدف از تأسیس این حزب 

گفت: الاغ تنها حیوانی است که به سختی کار می کند و خسته می گردد و تمام سختی ها را تحمل می کند و در همین حال از بیشتر حقوق خود محروم است. الاغ در طول تاریخ موفق شده که جان بسیاری از سیاستمداران را نجات دهد. این سیاستمداران در حوادث مختلف تاریخ که در معرض خطر قرار داشته اند، از الاغ برای فرار کردن استفاده می کردند.

کلول در ادامە این گفت‌وگو ، نصب پیکر خر در ٢ میدان اصلی شهرهای کردستان عراق را موفقیتی بزرگ برای حزب خود دانست و گفت: کم کم مردم نسبت به وفای که خر به آنها دارد عادت می‌کنند.

چندی پیش حزب “الاغ” مجسمه‌ای از جنس برنز را در خیابان “نالی” در شهر سلیمانیه پرده برداری کرد. مراسم پرده برداری از این مجسمه با حضور شماری از هنرمندان و اندیشمندان منطقه کردستان عراق انجام شد

فارس

باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. هاوار:

    به شما هم افتخار میکنم که چنین مطلبی را با تمام جزیات و دور از اداب حزب چاب کردید . صد در صد حرفهای کاک عمر را قبول دارم و از اینکه تابو شکنی را در لباس کردی و در خاورمیانه ای که فقط جای جنگ و خون ریزی است میبینم خوشحالم. احترام به حیوان ارزش انسانی ما را بالا میبرد. و ظلم به حیوان برعکس.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.