حزب الله: با مسیحیان و حتی یهودیان به خاطر دین‌شان سرجنگ نداریم

به گزارش ایرنا از بیروت، ˈحسین موسویˈ عضو فراکسیون ˈوفاداری به مقاومتˈ وابسته به حزب الله روز چهارشنبه در سخنانی در روستای ˈقصرنباˈ در بعلبک واقع در شرق لبنان با اشاره به حمله برخی گروههای لبنانی علیه مقاومت افزود: برخی در لبنان خود را وکیل دیگران قرار داده و از رژیم صهیونیستی چنان دفاع می کنند که گویی که صهیونیست ها دیگر دشمن نیستند بلکه به همسایه ای تبدیل شده اند که باید حق همسایگی آنها را رعایت کنیم.

موسوی ادامه داد: گروههایی که برای رسیدن به اهداف‌ سیاسی خود در لبنان، به آمریکا امید بسته و به ابرازی در راستای خدمت به طرح های کاخ سفید در منطقه تبدیل شده اند؛ بدانند که آمریکا دیر یا زود از آنها دست خواهد کشید.

این نماینده لبنانی با اشاره به شهادت اخیر چند تن از رزمندگان مقاومت اسلامی در انفجاری در روستای ˈنبی شیتˈ در شهر بعلبک گفت: آنهایی که در نبی شیت به شهادت رسیده اند، با تمام قدرت و توان در راستای تقویت مقاومت و بالا بردن سطح دفاعی آن در برابر تهدیدهای رژیم صهیونیستی تلاش می کردند.

از سوی دیگر سید ˈابراهیم امین السیدˈ رییس شورای سیاسی حزب الله روز چهارشنبه در دیدار با ˈنجاح واکیمˈ رییس ˈجنبش مردمˈ لبنان، آخرین تحولات جاری کشور، منطقه و اوضاع سوریه را مورد بحث و بررسی قرار دارد.

در این دیدار طرفین ضمن بررسی آخرین اوضاع جاری سوریه بر توافق بین المللی با هدف ایجاد گفت وگو به عنوان بهترین گزینه برای برون رفت از بحران سوریه تأکید کردند.

در این دیدار طرفین ضمن تأکید بر ضرورت دوری از ایراد سخنان تنش آمیز و تحریک کننده طایفی و مذهبی، همگان را به حفظ ثبات و استقرار و صلح داخلی لبنان فراخواندند.

ˈنجاح واکیمˈ هم ضمن محکوم کردن هجوم آشکار و مغرضانه برخی گروههای لبنانی به حزب الله، هدف این گونه اقدامات را کسب امتیازهای سیاسی دانست و خواستار توقف این رفتارهای خصمانه و مضر علیه لبنان و مردم آن شد.

خاورم*۲۰۲۳**۱۰۳۰

انتهای پیام /*

International@irna.ir


www.irna.ir
منبع:ایرنا
بازنشر: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.