حزب راست افراطی پیروز انتخابات ایتالیا

جورجیا ملونی رهبر گروه راست افراطی ایتالیا، پس از اینکه اعلام شد نتایج اولیه انتخابات سراسری که روز یکشنبه برگزار شد، حکایت از برتری حزب برادران ایتالیا دارد، در یک سخنرانی پیروزمندانه، پیشایش به طرفداران خود تبریک گفت.

حزب راست افراطی پیروز انتخابات ایتالیا

به گزارش ممتاز نیوز، اعلام نتایج غیر نهایی انتخابات پارلمانی ایتالیا در صبح دوشنبه نشان می‌دهد که رای دهندگان ایتالیایی با تغییر رویه نسبت به گذشته به حزبی با ریشه‌های نئوفاشیستی اقبال بیشتری نشان داده‌اند. نتایج اخیر این چشم انداز را تقویت می‌کند که این کشور اولین دولت تحت رهبری راست افراطی خود را پس از جنگ جهانی دوم داشته باشد.

ملونی در مقر حزبش در رم گفت: “اگر ما برای اداره این کشور فراخوانده شویم، این کار را برای همه انجام خواهیم داد. برای همه ایتالیایی‌ها و با هدف متحد کردن مردم (این کشور) این کار را انجام خواهیم داد. “

او ادامه داد: «ایتالیا ما را انتخاب کرد. ما به (کشور) خیانت نمی‌کنیم؛ همان طور که هرگز خیانت نکرده ایم.»

بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، از زمانی که نظرسنجی‌ها در آستانه رای گیری روز یکشنبه او را برنده احتمالی نشان می‌داد، ملونی در آخرین سخنرانی‌های خود تلاش کرد رویکرد افراطی حزب متبوع خود را در تلاشی آشکار برای اطمینان بخشیدن به اتحادیه اروپا و سایر شرکای بین‌المللی، معتدل نشان دهد.

ملونی یکشنبه شب در برنامه زنده تلویزیون ایتالیا وضعیت ایتالیا و اتحادیه اروپا را “به شدت پیچیده” خواند و گفت: “اکنون زمان مسئولیت پذیری است. “

تشکیل یک ائتلاف حاکم با کمک متحدان راستگرای حزب برادران ایتالیا ممکن است هفته‌ها طول بکشد. اگر ملونی ۴۵ ساله موفق به تصاحب پست نخست وزیری شود، اولین زنی خواهد بود که این مقام را در کشور به دست می‌آورد. پس از آن قانونا مأموریت تلاش برای تشکیل دولت باید توسط رئیس جمهور ایتالیا به وی محول شود.

ملونی یک‌شنبه شب از متحدان اصلی کمپین انتخاباتی خود و شرکای احتمالی ضروری برای تشکیل دولت از جمله ماتئو سالوینی رهبر لیگ ضد مهاجران و سیلویو برلوسکونی نخست وزیر محافظه کار پیشین تشکر کرد.

پیش‌بینی‌ها بر اساس آرای شمارش‌شده از تقریباً دو سوم حوزه‌های رأی‌گیری در رأی‌گیری روز یکشنبه نشان می‌دهد که حزب «برادران ایتالیایی ملونی» ۲۵.۷ درصد آرا را به دست خواهد آورد.

نزدیکترین رقیب، حزب چپ میانه دموکرات متعلق به نخست وزیر اسبق انریکو لتا، ۱۹.۳ درصد را تا کنون تصاحب کرده. پیش‌بینی می‌شد که لیگ سالوینی ۸.۶ درصد آرا را به دست بیاورد که تقریباً نیمی از آن چیزی است که در انتخابات گذشته در سال ۲۰۱۸ از آن خود کرد.

پیش‌بینی‌های تلویزیون دولتی ایتالیا دارای حاشیه خطای ۲ تا ۵ درصد اعلام شده است.

در انتخابات اخیر ایتالیا، بیش از یک سوم از ۵۰.۹ میلیون واجد شرایط رأی دادن، رأی گیری را تحریم کردند. بر اساس اعلام وزارت کشور، مشارکت نهایی ۶۴ درصد بود. این بسیار کمتر از رکورد قبلی برای مشارکت پایین ایتالیایی‌ها یعنی ۷۳ درصد در انتخابات ۲۰۱۸ است.

حزب ملونی از میراث یک حزب نئوفاشیستی شکل گرفت که اندکی پس از جنگ توسط نوستالژیست‌های دیکتاتور فاشیست بنیتو موسولینی شکل گرفت.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.