حزب “ندای تونس” علیه جناح حاکم به لاهه شکایت می‌کند

۱۶م دیماه ،

به دنبال حمله طرفداران دولت به مقرهای حزب “ندای تونس” و کشته شدن یکی از رهبران آن، این حزب اعلام کرد که علیه مسئولان تونسی به دادگاه لاهه شکایت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری ایلاف، حزب مخالف دولت و سکولار “ندای تونس” که ریاست آن را باجی قائد السبسی، نخست وزیر سابق تونس بر عهده دارد، تصمیم گرفته تا علیه دولت و مقام‌های تونسی به اتهام “جنایت علیه بشریت” به دادگاه لاهه شکایت کند.

این مساله به دنبال حمله اعضای جنبش النهضه، به مقرها و نشست‌های حزب ندای تونس و کشته شدن یکی از رهبران این حزب به دستطرفداران جناح حاکم صورت گرفت.

در همین راستا، عبدالستار المسعودی، یکی از وکلای مدافع حزب ندای تونس در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه اظهار کرد: ما متن این شکایت را که طی چند روز آینده به دادگاه لاهه در هلند ارائه خواهیم کرد، آماده کرده‌ایم.

عبدالستار المسعودی خاطرنشان کرد: این شکایت حاوی شواهد و ادله مکتوب و نوارهای ویدئویی است که نشانگر “ارتکاب جنابت‌ علیه بشریت” از سوی مسئولان جنبش النهضه است.

عبدالستار المسعودی اعلام کرد: این شکایت علیه علی العریض، وزیر کشور و یکی از رهبران جنبش النهضه و نیز راشد الغنوشی، رهبر حزب حاکم النهضه و محمد عبو، دبیرکل حزب “کنگره برای جمهوری” و محمد معالج، رئیس “انجمن ملی حمایت از انقلاب” تنظیم شده است.

در تظاهراتی که در ۱۸ اکتبر ۲۰۱۲ انجمن حمایت از انقلاب تونس در جنوب این کشور برگزار کرده بود، اسلام‌گراها لطفی نقض، هماهنگ کننده حزب ندای تونس را به قتل رساندند.

احزاب‌ مخالف تونس بر این باورند که جنبش النهضه برای ضربه زدن به مخالفان سیاسی خود از شبه نظامیان وابسته به خود استفاده می‌کند تا مورد پیگرد قرار نگیرد، این اتهامی‌ است که جنبش النهضه همواره آن را رد کرده است.

راشد الغنوشی و محمد عبو در اواخر سال قبل میلادی با خواسته‌های مخالفان مبنی بر انحلال انجمن حمایت از انقلاب مخالفت کردند.

نظرسنجی‌های تازه حاکی از آن است که حزب ندای تونس اولین رقیب سیاسی جنبش النهضه در تونس به شمار می‌آید.

راشد الغنوشی بر این باور است که حزب ندای تونس دنباله‌رو حزب حاکم “تجمع” در دوره زین العابدین بن علی، رئیس‌جمهور سابق تونس است.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.