حساس ترین پست سازمان ملل همچنان دراختیار آمریکایی ها

‘ تصمیم گیری در مورد تمامی مسایل سیاسی و امنیتی جهان به ویژه در حوزه انتخابات ، دمکراسی خواهی و نحوه فعالیت نهادهای مدنی درحوزه معاونت سیاسی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد و جمع بندی این نوع گزارش ها، برای تصمیم گیری نهایی در یکی از نشست های شورای امنیت توسط معاون سیاسی سازمان ملل قرائت می شود.

به گزارش ایرنا ، بان کی مون در ادامه تغییرات کادر مدیریتی در دور دوم ریاست خود بر دبیرخانه سازمان ملل، جفری فلتمن مشاور وزیر خارجه آمریکا در خاور نزدیک را جایگزین لین پاسکوه کرد که تاکنون در سمت معاونت سیاسی فعالیت داشت.

لین پاسکوه در بسیاری از نشست های شورای امنیت سازمان ملل که به تحولات خاورمیانه و شمال آفریقا به ویژه مسایل لیبی، مصر، تونس، سوریه، لبنان و فلسطین اختصاص داشت، شرکت و گزارش های خود را ارایه می کرد.

بان کی مون در ادامه جابجایی معاونین و دستیاران خود، ژنرال یانگ بوم چوی از کره جنوبی را به سمت فرمانده ناظران نظامی سازمان ملل و رئیس گروه ناظران این سازمان در هند و پاکستان منصوب کرد.

ژنرال رائول گلودو فسکی فرناندز از اروگوئه تاکنون این مسوولیت را برعهده داشت .

بان کی مون قبل از انتخابات دبیرکلی سازمان ملل که اواخر سال گذشته برگزار شد، وعده داد در صورت انتخاب مجدد، کادر مدیریتی خود را تغییر خواهد داد.

دوره دوم مسوولیت بان کی مون از ژانویه ۲۰۱۲ شروع شده و تا ژانویه ۲۰۱۷ ادامه خواهد داشت.

مجمع عمومی، شورای امنیت و دبیرخانه سازمان ملل سه رکن اصلی این نهاد بین المللی محسوب می شوند.

اروپام ۱۹۰۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۷۸۴۹۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.