حسن روحانی: انتخابات عامل مهمی برای بقا و استواری نظام است

۲۸م اسفند ،

Multimedia_pics_1383_6_FPolitic_69.jpg

حجت‌الاسلام و السملمین حسن روحانی در دیدار با جمعی از علماء و مبلغین مازندرانی مقیم تهران، با اشاره به وضعیت فعلی کشور در حوزه‌های مختلف، راه حل آن را در انسجام داخلی و وحدت همه نیروهای سیاسی، با رویکرد منافع ملی دانست و خواستار همراهی بیشتر روحانیت و سایر نخبگان برای عبور از بحران‌ها شد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه انقلاب و نظام اسلامی با زحمت بسیاری بسیاری به دست آمده و نباید گذاشت این دستاورد مهم تاریخی ملت ایران، با مشکل رو به رو شود، با بازگویی نگرانی‌های مختلف مردم و با طرح این پرسش که برای حل این معضلات چه باید کرد، با اشاره به سالهای سخت اوایل انقلاب و مشکلات آن دوران، اظهار داشت: در آن سالها استمرار و قوام نظام، جز با ایثار و فداکاری مردم و اتحاد و همدلی، حرکت پیشتازانه روحانیت و در راس آن هدایت‌های امام (ره) میسر نبود و امروز نیز باید همه دست به دست هم بدهیم تا بتوانیم از مشکلات عبور کنیم.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک، بخشی از مشکلات کشور را به سبب تحریم‌ها دانست و با ارائه تحلیلی از نقشی که وحدت و همدلی، در حفظ تمامیت ارضی کشور، پاسداری از انقلاب اسلامی و نیز در نهایت پیروزی در جنگ تحمیلی ایفا کرد، انسجام ملی را مهمترین عامل برای عبور از بحران‌های فعلی خواند و تصریح کرد: مهمترین رکن قدرت ملی، وحدت و انسجام ملی است، اگر دشمن احساس کند که در ما انشقاق وجود دارد به فشارهای خود ادامه خواهد داد.

وی با بیان این که در چند سال اخیر، عده‌ای تلاش کردند با ایجاد اختلاف بین مردم و روحانیت، وحدت ملی را تضعیف و در جامعه شکاف و انشقاق ایجاد کنند، بر ضرورت حضور روحانیت در صحنه، برای عبور کشور از مشکلات کنونی تاکید کرد و افزود:‌در برابر توطئه‌ها و فشارهای دشمنان تنها با وحدت و اتحاد پیروز می‌شویم.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی، از همین منظر، در خصوص مذاکرات هسته‌یی نیز گفت:‌ روزی در مذاکرات موفق خواهیم شد که دشمنان احساس کنند که قدرت ملی ما افزایش پیدا کرده است. اگر درکشور، انگیزه‌ی دینی، ارزشهای ملی و انسجام و وحدت تقویت شود، راحت‌تر می‌توانیم در برابر فشار دنیا بایستیم و از حقوق ملت ایران دفاع کنیم.

روحانی ضمن این که انتخابات را یکی از مظاهر قدرت ملی دانست، بر پرشور و رقابتی بودن انتخابات تاکید کرد و اظهار داشت:‌ حضور مردم در انتخابات مهم، بلکه اصل اساسی است. حضور مردم سبب تقویت مقبولیت و مشروعیت سیاسی نظام می‌شود.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه نظام با انتخابات، استوار می‌ماند، افزود: انتخابات یکی از عوامل بقای نظام است. انتخابات، فرصت مشارکت و ابراز نظر را برای همه نیروهای سیاسی فراهم ساخته، نظام را در برا برتحرکات زیر زمینی، رفتارهای خشونت بار و انزوای اشخاص، بیمه کرده و سرمایه اجتماعی را افزایش می‌دهد.

این عضو مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به بحث جمهوریت و اسلامیت نظام، ادامه داد: انتخابات تنها نماد جمهوریت نظام نیست بلکه مظهر اسلامیت آن نیز می‌باشد. چه اینکه مشورت، اصلی اسلامی است، در عین حال انتخابات عامل مهمی برای بقا و استواری نظام است؛ بنابراین باید تلاش کنیم تا انتخاباتی پرشور برگزار شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن یاد آوری این نکته که مشکلات معیشتی، فقر و فشار اقتصادی و همچنین برخورد غلط با مردم ، آنها را از دین جدا می‌کند افزود: دین بازیچه نیست، نباید با دین مردم بازی کرد. یک دولت خوب تنها برای دنیای مردم نیست بلکه برای آخرت آنها نیز موثر است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.