حسن نجاریان: پخش فیلم ها توسط فارابی صرفا یک اقدام حمایتی است

در مراسم نمایش خصوصی فیلم همبازی عنوان شد:

سینماپرس- گروه سینما/ حسن نجاریان گفت: متاسفانه شرایط ناعادلانه ای که در حوزه اکران حاکم است سبب شده تا فیلم های فرهنگی، مخاطب خاص و بخش اعظم سینمای کودک و نوجوان مورد بی مهری قرار گیرند باعث شد تا بنیاد فارابی پس از مدتها سیستم پخش خود را مجددا فعال سازد.

به گزارش سینماپرس، مراسم نمایش خصوصی فیلم سینمایی همبازی با حضور کارگردان، جمعی از عوامل فیلم، منتقدان و اهالی رسانه شامگاه روز سه شنبه دوم آبان ماه در سالن نمایش بنیاد سینمایی برگزار شد.

در این مراسم قبل از آغاز فیلم، غلامرضا رمضانی کارگردان فیلم همبازی با اعتراض به وضعیت کنونی اکران در سینماها گفت: همبازی به اعتقاد من همه شاخصه های یک فیلم خوب را دارد. از تیم بازیگری تا فیلمنامه فانتزی که برای کودک و نوجوان جذاب است و حتی ساختار و تکنیک آن. اما متاسفانه در اکران عمومی که آنهم بعد از سه سال اتفاق افتاده شرایطی رخ می دهد که فیلم نتواند به جایگاه واقعی خودش در فروش برسد.

بر پایه این گزارش، بیان مشکلاتی درباره تبلیغات فیلم و عدم همیاری مناسب نهادی مثل شهرداری تهران، عدم حمایت کافی در زمینه پخش تیزر های حمایتی فیلم های کودک و نوجوان در صدا و سیما و لزوم توجه بیشتر رسانه ملی به این گونه سینمایی، عدم همکاری مناسب آموزش و پرورش و طرح سینما مدرسه با این فیلم از دیگر محورهای گلایه رمضانی از شرایط اکران فیلم بود.

وی در پایان سخنانش با اشاره به نوع و شیوه نمایش سئانسی در برخی سینماها و عدم تبلیغات مناسب از سوی سینماداران در اعتراض به شرایط نامساعد اکران فیلمش در خواست کرد تا مسئولین بنیاد فارابی از ادامه اکران همبازی صرفنظر نمایند. ساعد نیک ذات مدیر فیلمبرداری و رضا فیاضی یکی از بازیگران همبازی نیز که در مراسم یاد شده حضور داشتند با اشاره به وضعیت نامطلوب سینمای کودک و نادیده انگاشتن این گونه سینمایی از سوی سینمای بدنه و همچنین بی توجهی بخش خصوصی به سینمای کودک در ساخت و اکران، ضمن تقدیر از بنیاد فارابی در زمینه پخش فیلم های فرهنگی و سینمای کودک خواستار توجه بیشتر بنیاد سینمایی فارابی به وضعیت اکران اینگونه فیلمها شدند.

گزارش پخش بنیاد سینمایی فارابی می افزاید: در ابتدای مراسم نیز حسن نجاریان قائم مقام بنیاد در سخنان کوتاهی ضمن خیر مقدم به حاضران اظهار امیدواری کرد تا برنامه نمایش خصوصی فیلم های ایرانی و خارجی بنیاد برای اهالی رسانه و منتقدان سینمایی تداوم یابد و دست اندرکاران رسانه های گروهی در گزارش ها و نقدهای خود توجه بیشتری به سینمای کودک و فیلم های فرهنگی داشته باشند.

قائم مقام بنیاد فارابی با تاکید بر این نکته که نقش بنیاد حمایت از ساخت آثار ارزشمند در گونه های مختلف سینمایی است تصریح کرد: بنیاد قصد نداشته و ندارد که در بحث اکران ورود پیدا کند اما متاسفانه شرایط نا عادلانه ای که در حوزه اکران حاکم بوده و سبب شده تا فیلم های فرهنگی، مخاطب خاص و بخش اعظم سینمای کودک و نوجوان مورد بی مهری قرار گیرند باعث شد تا بنیاد فارابی پس از مدتها سیستم پخش خود را مجددا فعال سازد تا مجالی هر چند اندک برای دیده شدن این گونه فیلمها برای مخاطبان سینما فراهم آید.

حسن نجاریان در بخش دیگری از مراسم قبل از شروع نمایش فیلم نیز به روی صحنه آمد و ضمن قابل تعمق خواندن سخنان غلامرضا رمضانی اظهار امیدواری کرد تا نهادها و سازمانهای مختلف همچون شهرداری تهران، سازمان صدا و سیما، آموزش و پرورش و … با همیاری همدیگر توجه افزونتری به سینمای فرهنگی و به ویژه فیلم های کودک و نوجوان داشته باشند.

انتهای پیام/ ف

انتهای خبر / شبکه خبری سینمای ایران/ کد خبر ۳۸۰۲۶


شبکه خبری سینمای ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.