حسینی:موزه ملی جایگاه مناسبی برای معرفی فرهنگ و هنر ایران به مهمانان خارجی است

حسینی:موزه ملی جایگاه مناسبی برای معرفی فرهنگ و هنر ایران به مهمانان خارجی است

شبکه ایران/   پس از ۱۹ ماه سرگردانی موزه‌ی هنرهای ملی دوباره به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بازگردانده شد.
مراسم بازگشایی موزه هنرهای ملی پیش از ظهر امروز(سه شنبه ۱۸ مهرماه) با حضورسید محمد حسینی- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، یحیی رحمتی- مدیرکل امور موزه‌ها،حمید شاه آبادی- معاون هنری وزارت ارشاد، اسدالله محمدپور- رییس موزه‌ی ملی، محمد صالحی مرام معاون صنایع دستی برگزار شد.
در مراسم بازگشایی موزه ملی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بعد از بازدید از بخش‌های مختلف موزه و رونمایی از دفترچه‌ی قدیمی یادداشت بازدیدکنندگان در دوره‌ی قبل، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی محل رفت ‌وآمد هیأت‌های فراوانی، بویژه از کشورهای دیگر است. به همین دلیل معتقدیم این موزه جایگاه مناسبی برای معرفی فرهنگ و هنر ایران در فرصتی کوتاه به مهمانان خارجی است.
سیدمحمد حسینی ادامه داد: سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در زمینه‌ی حفاظت از این آثار به‌شکل جدی تلاش می‌کند و حضور هنرمندان صنایع دستی در همه‌ی هفته‌های فرهنگی خارج از ایران، این امر را نشان می‌دهد.
وی با بیان این‌که امیدواریم این همکاری‌ها به‌طور دائم ادامه داشته باشد، درباره‌ی چگونگی مدیریت موزه‌ی هنرهای ملی، گفت: این موزه به سازمان میراث فرهنگی متعلق است. ما مشکلات موجود درباره‌ی زمان بازدیدها را برطرف می‌کنیم، حتا در صورت لزوم، اگر قرار بود ترددی در روزهای پنجشنبه و جمعه در موزه انجام شود، حتما موزه باز می‌شود.
وی با تأکید بر معتبر و شناخته‌شده بودن جایگاه موزه‌ی هنرهای ملی در کشور، اظهار کرد: متأسفانه مدتی شاهد رکود در این موزه بودیم؛ ولی حالا قصد داریم آن را بهتر و بیشتر به همه معرفی کنیم. موقعیت جغرافیایی موزه، فرصت مناسبی برای آشنا کردن همه، بخصوص هیأت‌های خارجی با هنر ایرانی است.
حسینی افزود: گاهی این برداشت ایجاد می‌شود که موزه‌ی هنرهای ملی به افرادی خاص تعلق دارد، این در حالی است که این موزه برای همه‌ی مردم است. چگونگی آشنایی مردم با این قضیه نیز به نحوه‌ی اطلاع‌رسانی‌ها مربوط می‌شود که در معرفی آن می‌تواند تأثیرگذار باشد.
م

پایان مطلب/


شبکه ایران
بازنشر: ممتازنیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.