حسینی: اگر کاندیدایی اخلاق را رعایت نکند ضعف اساسی دارد

۰۲خردادماه،

یک عضو هیات رییسه فراکسیون اصول‌گرایان مجلس دربارهٔ رعایت اخلاق انتخاباتی از سوی کاندیداهای ریاست جمهوری گفت: کسانی که می‌خواهند در ریاست جمهوری حضور پیدا کنند باید عصاره ملت باشند به ویژه در مسائل اخلاقی.

سید مرتضی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) عنوان کرد: براساس این که الناس علی دین ملوکهم، کسی که می‌خواهد رییس جمهور شود خودش باید در رعایت مسائل اخلاقی اول باشد که رعایت مسائل اخلاقی اولویت اول یک رییس جمهور است.

او ادامه داد: اگر کسی از کاندیداها اولویت اخلاق را رعایت نکند مشخص می‌شود ضعف اساسی دارد و نمی‌تواند برای یک جامعه الگو باشد.

نماینده مردم قزوین تصریح کرد: یک کاندیدا باید کارها و برنامه‌های خودش را به خوبی تبیین کند و دیگران را تخریب نکند چرا که اگر بخواهد روی پله تخریب آنها بالا برود نتیجه خوبی نمی‌بییند. امروز بسیار از حرف‌ها را می‌توان راحت زد اما آیا تخریب دیگران نتیجه‌ای جز تخریب نظام دارد؟ ما نباید قبل و نظام را تخریب کنیم؛ باید کارهای خوبی که اتفاق افتاده با شجاعت بیان کنیم و اگر هم کار جامانده‌ای وجود دارد آن را تبیین کنیم؛ این چیزی است که همه می‌پسندند.

این عضو هیات رییسه فراکسیون اصول‌گرایان مجلس دربارهٔ اقدام بعضی کاندیداها در نفی دیگران هم گفت: کسی که شورای نگهبان او را تایید کرده نباید نفی شود. نفی کردن دیگران فایده‌ای ندارد؛ اگر به او انتقادی است باید بیان شود نه اینکه به نفی کردن و تخریب شخصیت دیگران بپردازیم.

او ادامه داد: شورای نگهبان در مورد تایید صلاحیت شدگان تصمیم‌گیرنده است و اگر کاندیداها قانون اساسی و نظام را قبول دارند باید بدون هیاهو به چیزی که شورای نگهبان گفته تن بدهند؛ چرا که شورای نگهبان طبق حجت شرعی‌اش تصمیم‌گیری می‌کند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.