حسینی: حمایت از هنرمندان با خرید آثار آنان

۳۰م آذر ،

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت : این وزارتخانه تا آنجایی که ممکن است با خرید آثار هنرمندان، از آنان حمایت می کند.

سید محمد حسینی در حاشیه مراسم افتتاح نمایشگاه آثار خوشنویسی قرآنی استاد دریاباری در مصاحبه با واحد مرکزی خبربا بیان اینکه هنرمندان زحمات بسیاری را متحمل می شوند، افزود : پارسال برنامه ریزی کردیم تا دستگاه های اجرایی با خرید آثار هنرمندان از آنان حمایت کنند اما آنگونه که مد نظر بود انجام نشد.
وی ادامه داد : اما وزارت ارشاد سعی می کند روند خرید آثار هنرمندان را افزایش دهد تا دیگر دستگاه ها نیز به این اقدام تشویق شوند.
حسینی در بخش دیگری از سخنان خود به تاسیس معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد برای حمایت از آثار و ترویج فرهنگ قرآنی اشاره و اضافه کرد : امسال ۲۲ جشنواره قرآنی با عنوان “آیات” در سراسر کشور برگزار می گردد.
وی گفت:فراخوان این جشنواره ها به زودی انجام می گردد و مراسم پایانی آن نیز تا پایان بهمن امسال برگزار و آثار برتر معرفی می شوند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تعداد هفته های فرهنگی ایران در خارج از کشور افزایش یافت افزود : در آینده اعزام هنرمندان و ارائه آثار آنان در خارج از کشور افزایش می یابد تا همگان با آثار هنرمندان ایرانی آشنا شوند.
حسینی همچنین در مراسم افتتاح نمایشگاه آثار خوشنویسی قرآنی استاد دریاباری با بیان اینکه خوشنویسی هنر ملکوتی است و ریشه در عالم معنا دارد افزود : یکی از روش های مطمئن سلوک الی الله خوشنویسی و خطاطی است.
وی با استقبال از هنر خوشنویسی بویژه خوشنویسی قرآنی گفت : خوشنویسی در پرتو آیات و روایات، اعتلا و تکامل یافته است.
استاد محمد سلحشور چهره ماندگار خوشنویسی ایران نیز در مراسم افتتاح نمایشگاه آثار خوشنویسی قرآنی شاگرد خود استاد دریاباری سخنرانی و پس از آن این نمایشگاه را بدست خود افتتاح کرد.
نمایشگاه آثار خوشنویسی قرآنی استاد سید مهدی دریاباری تا ۱۵ دی در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد برپاست و علاقه مندان می توانند هر روز بجز دوشنبه ها از ساعت ۹ تا ۱۷ از آن دیدن کنند.
 


IRIBNews RSS TopNews
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.