حسینی خبرداد:اقتصاد ایران بالاتر از هلند و استرالیاست

وزیر امور اقتصادی و دارایی از جذب ۴٫۱ میلیارد دلار سرمایه خارجی در سال گذشته و به دست آوردن جایگاه سوم در خاورمیانه خبر داد.

سید شمس الدین حسینی امروز در مراسم رسمی گزارش سرمایه‌گذاری خارجی ۲۰۱۲ براساس آمار آنکتاد (سازمان سرمایه‌گذاری و توسعه ملل متحد) با بیان اینکه در سال گذشته میلادی جذب سرمایه گذاری خارجی در ایران ۲ رقمی شد، گفت: ۴ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار سرمایه برای پروژه های داخلی در سال گذشته جذب شد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی از رشد ۱۴ درصدی جذب سرمایه خارجی در کشور خبر داد و اظهار داشت: در طول ۴ سال گذشته حجم جذب سرمایه خارجی کمتر از ۲ میلیارد دلار بود که امروز با افزایش صد در صدی به بیش از ۴ میلیارد دلار بالغ شده است و این موضوع باعث شد تا ایران رتبه سوم را در خاورمیانه را به دست آورد.

حسینی از ظرفیت بالای رشد اقتصاد ایران در ۱۰ سال آینده به گزارش بانک جهانی اشاره کرد و گفت: این موضوع یک پیام دارد و آن اینکه جاذبه های سرمایه گذاری در ایران علیرغم اشکال تراشی ها و دروغ پراکنی های برخی کشورها بسیار بالا است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی از گزارش صندوق بین المللی پول مبنی بر جایگاه هفدهم ایران در اقتصاد جهان و حتی بالاتر از هلند، استرالیا و آفریقای جنوبی خبر داد و گفت: ایران به لحاظ انرژی همچنین در صنایع مس و آهن موقعیت ممتاز و بی نظیری دارد و جایگاه ایران در این حوزه ها جزو ۲۰ کشور برتر دنیاست.

وی با اشاره به تلاش برخی کشورها برای جلوگیری از رشد اقتصادی ایران، تصریح کرد: باید رویکردهای شراکتی در جذب سرمایه را جایگزین روحیه رقابتی در جذب بودجه های ملی کنیم و روی انگیزه ایرانیان خارجی برای بازگرداندن سرمایه ها به داخل کار شود.

/۳۱۳۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.