حسینی: سند تحول دولت آماده شده است

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: سند تحول دولت آماده شده و بزودی رونمایی خواهد شد. این سند اقدام مهمی است و کار کارشناسی دقیق و عمیقی انجام شده و پژوهشگاه‌های مختلف نظر داده‌اند.

حسینی: سند تحول دولت آماده شده است

به گزارش ممتاز نیوز، سیدمحمد حسینی در گردهمایی معاونان پارلمانی وزارتخانه‌ها و دستگاه ها با تبریک روز مجلس و ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید مدرس اظهار کرد: دولت و مجلس در بسیاری از امور تفاهم و تعامل خوبی دارند، برای نمونه در رای اعتماد بالای نمایندگان به وزرا شاهد این همکاری و همیاری بودیم، در ضمن مقرر شد که روز چهارشنبه ۱۰ آذر که روز مجلس و سالگرد شهید مدرس است اولین جلسه مشترک هیئت دولت و مجلس برگزار شود.

وی با گرامی داشت یاد و خاطره شهید مدرس افزود: شهید مدرس انسانی عالم و مبارز بود. الگوی امام در مبارزات سیاسی، شهید مدرس بود امام بارها کمالات شهید مدرس از جمله شجاعت و پارسایی وی را تحسین کرد و تعبیر « سیاست ما عین دیانت ما و دیانت ما  عین سیاست ما است » را امام به نقل از شهید مدرس بیان می‌کرد.

حسینی ادامه داد: الگویی برتر و بهتر از شهید مدرس برای نمایندگی مجلس سراغ نداریم و امیدواریم که نمایندگان مجلس همواره آن مجاهد متقی و عالم ربانی را الگوی زندگی فردی و مسیولیت نمایندگی خود قرار دهند و با تمام توان به مردم خدمت کنند.مدرس هرگز به دنبال منافع شخصی و مطامع دنیایی برای خود و اطرافیان نبود و جز اعتلای کشور دغدغه‌ای نداشت.

معاون رئیس‌جمهور در امور مجلس در ادامه این نشست با قدردانی از کسانی که به نحوی در رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش کمک کردند، گفت: نمایندگان در عین همراهی با دولت راجع به آموزش و پرورش حساسیت خاصی داشتند و با بررسی دقیق کارنامه و برنامه‌ آقای نوری به وی اعتماد کردند و امیدواریم  آقای نوری هم بتواند وظیفه خطیری را که بر عهده گرفته به خوبی انجام دهد.

وی تأکید کرد: آموزش و پرورش به دلیل اهمیتی که دارد همواره از این چالش‌ها داشته و در دولت یازدهم و دوازدهم هم ۴ وزیر داشتیم و ۲ سرپرست، در گذشته هم مواردی بوده که وزرای پیشنهادی رأی نیاورده‌اند چرا که وزارت آموزش و پرورش با وزارتخانه‌های دیگر تفاوت و تمایز جدی دارد.

وی همچنین گفت: در اطلاع‌رسانی عملکرد دولت یک مقدار کم‌کاری شده و باید این کم‌کاری را جبران کنیم. با انتخاب سخنگوی دولت و آغاز به کار شورای اطلاع رسانی امیدواریم در این زمینه شاهد اقدامات مناسب‌تری باشیم.

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به جلسات نمایندگان با رئیس‌جمهور اظهار داشت: در جلسه اخیر که سه ساعت طول کشید ۳۲ نماینده صحبت کردند و آقای رپیس جمهور با حوصله به نقطه نظرات و مطالبات نمایندگان ملت توجه کردند.

حسینی در پایان گفت: سند تحول دولت آماده شده و بزودی رونمایی خواهد شد. این سند اقدام مهمی است و  کار کارشناسی دقیق و عمیقی انجام شده و پژوهشگاه‌های مختلف نظر داده‌اند. این سند از پشتوانه علمی و تجربی قوی برخورداراست  و اهداف بیانیه گام دوم در آن لحاظ شده است و همه باید کمک کنند تا بتوان اهداف  سند تحول را محقق کرد.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.