حسین علیزاده به یاد رضوی سروستانی به صحنه می رود

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا ، مراسم گرامیداشت یاد و خاطره سید نورالدین رضوی سروستانی قرار است روز ۱۲ اردیبهشت در مجموعه فرهنگی هنری حافظ شیراز برگزار شود که طی آن برنامه های متنوعی تدارک دیده شده است.

بر این اساس، یکی از این برنامه ها به اجرای ویژه علیزاده اختصاص دارد که با همنوازی پژمان حدادی نوازنده تنبک و همچنین خوانندگی پوریا اخواص که از شاگردان زنده یاد رضوی سروستانی است، برگزار خواهد شد.

این برنامه را انجمن موسیقی فارس، اداره کل فرهنگ و ارشاد فارس و حوزه هنری شیراز برپا می کند و بخش های دیگری همچون سخنرانی شخصیت ها و چهره های اهالی موسیقی درباره این استاد آواز گنجانده شده است.

سید نورالدین رضوی سروستانی ۲۱ فروردین ۱۳۱۴ در سروستان متولد شد و از سن ۲۰ سالگی یادگیری موسیقی را در شیراز نزد مشیر معظم افشار آغاز کرد. او در سال ۱۳۳۶ برای تکمیل آموخته‌های خود به تهران رفت و از محضر استادان بزرگی چون مرتضی محجوبی، احمد عبادی، رضا فروتن، سلیمان امیرقاسمی، علی اکبر شهنازی، اصغر بهاری و نورعلی خان برومند بهره فراوان برد.

رضوی سروستانی در آبان ماه ۱۳۵۵ از دست پادشاه بلژیک دکترای افتخاری موسیقی دریافت کرد. او در مدت بیش از ۴۰ سال فعالیت هنری خود آثار بسیاری را اجرا کرد که از آن جمله می‌توان به آثار منتشر شده ای چون’رنگ فرح’، ‘سروستان’ و ‘ردیف های آواز ایرانی’ اشاره کرد.

از جمله شاگردان رضوی سروستانی می توان به صدیق تعریف، علیرضا قربانی، مجید روزیطلب ، علیرضا وکیلی منش، پوریا اخواص، حسین علیشاپور، مهدی کلاهدوز و علی‌ مرادی اشاره کرد.

این خواننده ۸ اردیبهشت ماه ۱۳۷۹ درگذشت و در قطعه هنرمندان حافظیه شیراز به خاک سپرده شد.

فراهنگ ** ۹۲۵۲

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۰۹۲۷۰۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.