حسین فتاحی کودکان ایرانی را با «جوامع‌الحکایات» آشنا می‌کند

حسین فتاحی از اتمام بازنویسی کتاب «جوامع الحکایات» برای گروه سنی کودک خبر داد.

حسین فتاحی، نویسنده ادبیات کودک و نوجوان در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات باشگاه خبری فارس «توانا»، بیان داشت: انتشارات «سوره مهر» تلاش دارد تا در آینده نزدیک مجموعه کتاب «قصه‌های شیرین ایرانی» را برای گروه سنی کودکان منتشر کند.

* هر یک از جلدهای مجموعه «قصه‌های شیرین ایرانی» برگرفته از متون کهن است

وی اضافه کرد: هر یک از داستان‌های این مجموعه کتاب توسط برخی از نویسندگان ادبیات کودک و نوجوان به نگارش درآمده که از جمله آن می‌توان به داستان «کلیله و دمنه» با بازنویسی «مژگان شیخی»، داستان «هفت اورنگ» با بازنویسی «جعفر ابراهیمی»، داستان «مرزبان نامه» با بازنویسی «محمدرضا شمس» و داستان «قابوسنامه» با بازنویسی «مجید ملامحمدی»، اشاره کرد.

به گفته فتاحی، بازنویسی داستان‌های «مثنوی مولوی» توسط  بنده به نگارش در آمده که دربردارنده بیش از ۱۵۰ صفحه است.

وی با بیان اینکه هر یک از جلدهای مجموعه «قصه‌های شیرین ایرانی» برگرفته از متون کهن است ،افزود: این اثر منتخبی از مثنوی مولوی است که به نثر برگردانده شده و به نوعی به زبان ساده برای دانش‌آموزان مقطع ابتدایی به نگارش درآمده است که اکنون در انتشارات «سوره مهر» مراحل پایانی چاپ را طی می‌کند.

* انتشار «جوامع‌الحکایات» در آینده نزدیک به صورت کاملاً رنگی

این نویسنده درباره دیگر اثر زیر چاپ خود، عنوان کرد: چندی پیش بازنویسی ۱۰ قصه از کتاب «جوامع‌الحکایات» را به اتمام رساندم که به زودی از سوی انتشارات «قدیانی» منتشر و روانه بازار کتاب می‌شود.

وی با بیان اینکه کتاب «جوامع‌الحکایات» به صورت خشتی و تصویری و کاملاً رنگی منتشر می‌شود، اضافه کرد: این اثر هم‌اکنون در مراحل تصویرگری قرار دارد.

فتاحی ادامه داد: کتاب «جوامع‌الحکایات» را برای گروه سنی کودکان بازنویسی کردم چراکه این حکایت در گذشته برای گروه سنی نوجوان بازآفرینی و منتشر شده بود اما بازنویسی آن برای مخاطبان کودک بسیار اندک است.

وی افزود: در واقع بازنویسی کتاب «جوامع‌الحکایات»، بازنویسی قصه‌های قدیمی و کهن است که بنده داستان‌های کهن که در فضای پند و اندرز است را با استفاده از قصه و تصویرگری امروز برای مخاطبان کودک بازآفرینی کردم یعنی این اثر دربردارنده مضمونی قدیمی و عام با امکانات داستانی و تصویرگری امروزی است.


خبر .:: پایگاه خبری رسانه کودک ::.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.