حشمت مهاجرانی:هرجای دنیا بگویی مربی ساختارساز ؛ می گویند کروش/ من هم بودم علی کریمی را شلاق می زدم تا برابر کره بازی کند – اخبار ورزشی

حشمت مهاجرانی چهره سرشناس فوتبال ایران در گفت و گویی با خبرآنلاین از تیم ملی فوتبال کشورمان سخن می گوید:« ببینید من باید بگویم قبل از همه ایرانی ها با کروش در تیم ملی امارات و به مدت یکسال کار مستقیم کرده ام. هیچ کس نمی تواند منکر توانایی های این مربی بشود اما شاید او باید نسبت به عضی از تصمیماتش دقت بیشتری داشته باشد. بدون شک هرجا از فوتبال دنیا که بپرسی بهترین مربی در ساختارسازی و برنامه ریزی برای فوتبال کیست ، همه بزرگان فقط یک اسم را به زبان می آورند و این نام هم کارلوس کروش است . ولی همین مربی بزرگ هم در فوتبال ما آنچنان که باید و شاید نتیجه نگرفته و باید دلایلش را در نوع تعامل مان و خواست های مان از او جست و جو کنیم. اینکه چرا تیم ملی خوب بازی نمی کند ، دلیلش به فوتبال ما و نوع خواست های مان از این مربی برمی گردد.»

مهاجرانی که اولین بار تیم ملی را به جام جهانی برده درباره جو ایجاد شده برای ایجاد تغییرات در تیم ملی و کنار گذاشتن با تجربه های تیم مثل علی کریمی می گوید:« اصلا این زمان مناسبی برای ایجاد تغییرات نیست. باخت به کره جنوبی یعنی خداحافظی با جام جهانی . نباید بگذاریم این اتفاق بیفتد. همه در کنار هم باید از تیم ملی حمایت کنیم. من هم با کروش موافقم که الان وقت ایجاد تغییرات و جوانگرایی نیست. ما ۳ سال گذشته را برای این تغییر نسل از دست دادیم و بخشی از این تغییرات باید در دوره مربیان دیگر اتفاق می افتاده است. بازیکن لیگی هر چقدر هم که خوب باشد بازیکن میدان بین المللی نیست. من هم اگر جای کارلوس بودم بی توجه به اتفاقاتی که برای کریمی افتاده ، از کنار نام او نمی گذشتم. علی را می بردم به تمرینات اختصاصی ، می دادم به بدنش شلاق بزنند و آماده اش کنند تا برای بازی با کره عصای دست تیم ملی شود. »

مهاجرانی ادامه می دهد:« اخباری را این روزها در رسانه ها خواندم که برای فوتبال مان سم است. اینکه می نویسند علی کریمی وقتی از تیم ملی برمی گردد ، اخلاقش بد می شود و به مانوئل توهین می کند ، این یک اتفاق تلخ است. نباید به شایعه اش دامن زده شود. اینکه بگویند کروش علیه مربی پرسپولیس حرف می زند و برعکس ، اصلا اتفاق خوبی نیست. این چیزها اصلا نباید در این فضا طرح شود. البته من توصیه ام به کروش این است که جوان های خوب لیگ را به تیم ملی دعوت کند تا در اردو ها حاضر باشند. وقتی در لیست ۱۸ نفره ، این بهترین ها بیایند تمرینات تیم هم نشاط پیدا می کند. باعث می شود تا بزرگترهایی مثل کریمی هم ترس بیشتری برای کارشان داشته باشند. وقتی مربی تیم ملی اصلا لیگ را نبیند و در اردوهای اخیر از بازیکنان جوان دعوت نکند ، وقتی بازیکنی را در پست غیر تخصصی بگذارد که جواب نمی دهد ، مثلا یک هافبک را بگذارد دفاع چپ ، این ها باعث ایجاد حساسیت می شود.»

مهاجرانی درباره دعوت از ملی پوشان دو رگه هم می گوید:« وقتی تیم ملی از اشکان دژاگه که یک بازیکن کلاس جهانی است استفاده می کند ، یک اتفاق خوشایند است اما درباره انتخاب های دیگر ، مثلا امید نظری آیا چیزی بیشتر از بازیکان لیگ دارد؟ اگر این طور است او را دعوت کنند. مثلا من الان شنیدم که در لیست انتخاب شان ، استیون بیت آشور است که توانسته در میان ستاره های لیگ آمریکا باشد. چنین بازیکنی حتما بازیکن خوبی است و ارزش تست شدن را دارد . یا این پسر، رضا قوچان نژاد که می خواهند دعوت کنند ، من بازی اش را ندیدم . نمی دانم چطور بازیکنی است. عموی او جلیل قوچان نژاد بازیکن خود من در ابومسلم بوده و برادرانش از بهترین های والیبال ایران بودند ، خانواده ای ورزشکار داشتند و همه از بهترین ها بودند ، ولی باز هم می گویم من بازی اش را ندیدم. »

مهاجرانی درباره راهکار صعود تیم ملی به جام جهانی می گوید:« فوتبال ملی ما و اساسا فوتبال ما نیاز به یک شوک مثبت دارد. ما یک برد شیرین می خواهیم و همه باید از تیم ملی حمایت کنیم. به اندازه کافی از تیم انتقاد شده و اگر قرار بود اتفاقی بیفتد ، حتما تا امروز افتاده بود. کارلوس کروش ، بهترین گزینه خارجی بود که می توانستیم به تیم ملی بیاوریم. الان مشکل اصلی فو.تبال ما بحران روحی و نداشتن شخصیت پیروز است. همه باید از تیم حمایت کنیم تا در بازی با کره برنده باشیم و شانس دوباره برای مان پررنگ شود. در غیر این صورت دیگر باید باز هم با جام جهانی خداحافظی کنیم.»

۴۱۴۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.