حضرت آیت الله علوی گرگانی: دولت از ارتقاء فرهنگ عفاف وحجاب حمایت کند

شنبه ۹ اردیبهشت – ۰۴:۰۹:۱۵ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- تلاش در جهت حفظ عفت و حجاب عمومی، از عزیز ترین فعالیت‌هاست و باید کاری کنیم که فعالیت‌ها در کشور، در این رابطه توسعه یابد و دولت نیز از این فعالیت‌ها حمایت کند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل ازمرکز خبر حوزه،  حضرت آیت الله علوی گرگانی، امروز در دیدار  مدیران مرکز حجاب ریحانه النبی(س) با تقدیر از تلاش‌های این موسسه و موسسات تبلیغی و فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، اظهارداشتند: این فعالیت‌ها می‌بایست به صورت فراگیر و با دقت و ظرافت در سطح کشور پیگیری شود.
معظم له افزودند: یکی از نکاتی که می‌بایست در فعالیت‌های پژوهشی پیرامون حجاب و عفاف مورد نظر قرار گیرد، اهمیتی است که از نظر علمی و پژوهشی و درک ظرافت‌های فرهنگی و اجتماعی باید در حوزه روایات و آیات مرتبط لحاظ شود.
ایشان  خاطرنشان کردند:آیات و روایات بسیاری در خصوص ضرورت حفظ حجاب اسلامی در دامنه علوم اسلامی از جمله روایات و آیات وجود دارد که می‌بایست به آنها توجه شود؛ اما نکته مهم و ضرورت اصلی در نوع بیان این مطالب است، زیرا خداوند و اولیاالله نیز برای بیان این مسایل از ظرافت‌های بسیاری استفاده می‌کردند؛ نوع بیان این روایات و بیان روایاتی که به مسایل مهم تر نسبت به آنچه در مورد عفاف تصور می‌شود، می‌تواند به عمق این معارف گواهی دهد.
حضرت آیت الله  علوی گرگانی گفتند: وقتی اسلام اصیل بیان می‌دارد که زنان می‌بایست از جلب توجه وسایل تزیینی که حتی از دید نامحرمان نیز پنهان است جلوگیری کنند و با تغییر لحن خود، قلب‌های بیمار را بیمار تر نکنند، نشان دهند عمق توجه به مساله عفاف و حجاب در اسلام است.
ایشان تصریح کردند: حجاب فقط در پوشاندن بدن نیست بلکه مساله عفاف در چشم ،زبان و تفکر و بیان مطالب بسیار مهم است که باید به همه این مسایل توجه کرد؛ اسلام به مساله اختلاط زن و مرد حساسیت بسیاری دارد و علما و بزرگان دین همواره نسبت به این مساله حساسیت‌های بسیاری داشته اند
استاد خارج فقه حوزهبیان داشتند:متاسفانه مساله اختلاط اجتماعی زن و مرد در کشور ما عادی شده است و دیگر نمی توان گفت که فقط این اختلاط در دانشگاه‌هاست؛ بدون شک در نظامی مثل جمهوری اسلامی که بهترین نظام در جهان است نباید این شکل از روابط حاکم باشد.
ایشان  یادآورشدند: تلاش در جهت حفظ عفت و حجاب عمومی، عزیز ترین فعالیت‌هاست و باید کاری کنیم که فعالیت‌ها در کشور، در این رابطه توسعه یابد و دولت نیز از این فعالیت‌ها حمایت کند.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۴۲۸۱۶۰۹۱۵۰۵۹


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.