حضور آیت‌الله هاشمی و اعضای هیئت دولت در مراسم بزرگداشت پنجمین شهید محراب

اردیبهشت ۱۴۰۳

اشرفی اصفهانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران خبر داد

“حجت‌الاسلام محمد اشرفی اصفهانی از برگزاری مراسم بزرگداشت پنجمین شهید محراب با حضور آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در کرمانشاه خبر داد.

“حجت‌الاسلام محمد اشرفی اصفهانی” در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، دربارهٔ برگزاری مراسم بزرگداشت پنجمین شهید محراب اظهار داشت: مراسم مذکور به مناسبت شهادت مرحوم پدرم به عنوان پنجمین شهید محراب که به دست منافقین کوردل به شهادت رسید با حضور آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در کرمانشاه برگزار می‌شود.

این فعال سیاسی بیان داشت: در سفر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به کرمانشاه مقرر شده حداقل دو-سه نفر از وزرا و چندین نفر از معاونین وزرا، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را همراهی و با مدیران کل استانی در خصوص حل مشکلات حوزه مربوطه جلساتی برگزار و تصمیمات لازم را اتخاذ کنند.(اینجا)

وی بیان داشت: مراسم بزرگداشت “آیت‌الله عطاء‌الله اشرفی اصفهانی” در روزهای بیست‌ودوم و بیست و سوم مهرماه در مسجد جامع شهر کرمانشاه محل شهادت وی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام اشرفی اصفهانی دربارهٔ احتمال حضور آیت‌الله هاشمی در مراسم حج بنا به دعوت پادشاه عربستان گفت: چنین دعوتی هرساله از سوی عربستان سعودی از رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام صورت می‌گیرد و براساس اطلاعی که دارم وی در این مراسم حضور نمی‌یابد.
 
شایان ذکر است که پیش از سفر رئیس‌جمهوری کشورمان به نیویورک رسانه‌های عربی خبری مبنی بر دعوت ملک عبدالله پادشاه عربستان از روحانی به منظور حضور در مراسم حج امسال منتشر کردند که این خبر از سوی مرضیه افخم سخنگوی وزیر امور خارجه کشورمان هر گونه دعوت رسمی از حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر روحانی برای شرکت در مراسم حج را رد کرد.

گفتنی است چندی پیش غلامعلی رجایی مشاور فرهنگی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتشار یافتن مطلبی در سایت خود اعلام کرد که پادشاه عربستان نامه جالبی را برای آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ارسال کرده و از وی جهت حضور در مراسم حج دعوت به عمل آورده است اما تاکنون رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تصمیم قطعی برای سفر به حج نگرفته و در این چند سال این سومین دعوت ملک عبدالله از آیت‌الله هاشمی است.

لازم به ذکر است مراسم بزرگداشت “آیت‌الله عطاء‌الله اشرفی اصفهانی” در هفته آینده و تقریبا همزمان با برگزاری مراسم حج در مکه مکرمه است.

آیت‌الله عطاءالله اشرفی اصفهانی به مدت ۲۳ سال در حوزه علمیه قم و ۱۲ سال در حوزه علمیه اصفهان بود و در این مدتی که در این دو حوزه علمیه اشتغال داشت ضمن کسب علم و دانش و نیل به درجات عالیه اجتهاد، مورد توجه خاص اساتید بزرگ و علما بود.

وی پنجمین شهید محراب پس از ۸۰ سال زندگی پرافتخار خود و خدمت به اسلام و قرآن توسط یکی از مزدوران آمریکا و منافقین کوردل در ساعت ۱۵/۱۲ ظهر ۲۳ مهرماه ۱۳۶۱ در سنگر نماز جمعه مسجد جامع و در محراب نماز به افتخار شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.