حضور ایران در مجمع عمومی سازمان ملل یک موفقیت بزرگ است/ لزوم طرح مسئله سوریه،‌ تروریسم و حقوق بشر توسط رئیس‌جمهور

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: حضور ایران در مجمع بین‌المللی نیویورک یک موفقیت جهانی است چرا که تمام نقطه نظرات بیان نشده توسط رئیس‌جمهور کشورمان در این نشست مطرح می‌شود.

نوذر شفیعی نماینده مردم فارس و ممسنی در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانیممتازنیوز، با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به نیویورک برای حضور در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: مجمع عمومی به عنوان دموکراتیک‌ترین و بزرگترین رکن سازمان ملل محسوب می‌شود و تمام کشورهای عضو در این مجمع رای برابر دارند.

وی مجمع عمومی را جایگاهی برای بیان دیدگاه‌های کشورهای عضو خواند و تصریح کرد: یکی از بدیهی‌ترین مطالبی که رئیس‌جمهور در سخنرانی خود بیان خواهد کرد اهانت به پیامبر اعظم(ص) است که توجه افکار عمومی را به خود جلب می‌کند و امروز نیز در سطح جهان عکس‌العمل شگرفی به جای گذاشته و آن روی تمدن غربی و تفکر آمریکایی را تصویر کشیده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بحث فعالیت هسته‌ای ایران را نیز دارای اهمیت ویژه‌ای در مجامع بین‌المللی دانست و اظهار داشت: هر کشور تا زمانی که از موازین بین‌المللی و NPT عدول نکرده باشد حق دارد از دانش هسته‌ای استفاده کند ولی امروز استانداردهای دو گانه‌ای باعث شده بر سر دستیابی به انرژی هسته‌ای در کشورها مانع ایجاد شود و لذا مسئله استانداردهای دوگانه باید در صحنه بین‌الملل مطرح شود.

شفیعی یک جانبه‌گرایی ایالت متحده آمریکا که باعث به‌ خطر‌افتادن صلح جهانی می‌شود را دیگر موضوع قابل طرح در مجمع عمومی سازمان ملل خواند و بیان کرد: ایالت متحده آمریکا باید بداند سازمان ملل متحد تصمیم‌گیرنده نهایی درباره کشورها است و هر گونه دخالت آمریکا و یکجانبه‌گرایی در امور داخلی کشورها، صلح جهانی را به مخاطره خواهد انداخت.

وی همچنین افزود: موضوع سوریه، تروریسم جهانی و حقوق بشر نیز از دیگر مسایل است که می‌تواند توسط رئیس جمهور کشورمان در این مجمع بیان شود.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی کشورمان در پایان خاطر نشان کرد: مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه اجرایی ندارد و تمام مسائل ذکر شده در آن توصیه‌ای است لذا در طول چند سال اخیر با سفر رئیس‌جمهور تمام مباحث سیاسی که کمتر به آنها پرداخته شده توسط وی مطرح شده و همین موضوع موفقیت بزرگی برای ایران به حساب می‌آید.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.