حضور برنامه‌سازان تلویزیونی به شور جشنواره کودک اضافه می‌کند

گردآوری توسط گروه فرهنگ و هنر ممتازنیوز

مهیار مجیب عمو نیمای رنگین کمان:

مهیار مجیب(نیمای برنامه رنگین کمان) گفت: حضور هنرمندان و نیز برنامه‌سازان تلویزیونی در عرصه کودک و نوجوان به شور و حال جشنواره کودک اضافه می‌کند.

به گزارش هنرآنلاین؛ مهیار مجیب که تا به حال با فیلم‌های “در به درها” و “سلام بر فرشتگان” در جشنواره فیلم کودک و نوجوان حضور داشته است، در گفت‎وگو با ستاد خبری بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان گفت: جشنواره اصفهان جشنواره بسیار معتبری است و حضور هنرمندان و نیز برنامه‌سازان تلویزیونی در عرصه کودک و نوجوان به شور و حال جشنواره اضافه می‌کند. زمانی که در جشنواره حاضر بودم به خاطر دارم که عمو پورنگ هم در اصفهان برنامه داشت و آنقدر استقبال بسیار بود که مسئولین برگزاری نگران تخریب آثار باستانی از هجمه بسیار صدای بچه‌ها بودند!

او در ادامه با اشاره به این که سینمای کودک نیازمند ارائه درست به مخاطبانش است، اضافه کرد: در دهه اخیر، بر خلاف روزهای اوج سینمای کودک در دهه ۶۰، سینمای کودک بسیار مهجور واقع شده است. بخشی از این موضوع هم به وضعیت اکران و سینما داران برمی‌گردد. به عنوان مثال فیلم “سلام بر فرشتگان” به سبب زمان بد اکران و اینکه دو فیلم کودک دیگر همزمان با آن اکران کرده بودند مهجور واقع شد.

طبیعی است که هیچ تهیه کننده‌ای در چنین شرایطی حاضر به سرمایه‌گذاری نیست و جایی سرمایه‌اش را خرج می‌کند که سودی داشته باشد. توجه داشته باشیم که برای اینکه ما سینمای موفقی داشته باشیم همه عوامل دست به دست هم می‌دهد. یادم است زمانی سینما داری فیلم «در به در ها» را به خاطر اینکه فروش بالایی نداشت از اکران پایین آورد و فیلم دیگری را جایگزین آن کرد. در حالی که سینمای کودک، نیازمند ایجاد بستر مناسب‌تری است.

نیمای برنامه رنگین کمان در ادامه افزود: ما بیشتر زیر بنای درست نیاز داریم مثل بازیگر، کارگردان، منتقد و خبرنگاری که در این حیطه اطلاعات درستی دارند و از سینمای کودک مطلع می باشند. متاسفانه به پیشینه ادبیات کهن و فانتزی‌های خوبی که در قصه‌های ایرانی است به آن اندازه که باید توجه نمی‌شود و به همین سبب است که سینمای کودک‌ ما فقط به جشنواره اصفهان و رشد ختم می‌شود.

او در پایان گفت: دوست دارم روزی برسد که سینما علاوه بر سرگرمی چیزی را هر چند اندک به کودک و بچه های ما ارائه دهد و کودک را با خود درگیر کند نه اینکه آنقدر سطحی باشد که هنوز او از سینما خارج نشده موضوع فیلم را فراموش کند.
بیست‌وهفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلمهای کودکان و نوجوانان با گرامیداشت نام پیامبر اکرم (ص) پدر آسمانی کودکان دنیا، از پانزدهم تا نوزدهم مهرماه در اصفهان برگزار خواهد شد.
 

انتهای پیام/


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.