حضور تکنسین زن در اورژانس ها از لحاظ علمی امکان پذیر نیست

اردیبهشت ۱۴۰۳

ارائه ی خدمات اورژانس در کشور و با توجه به امکانات موجود نیازمند اشخاصی است که توانمندی لازم از لحاظ جسمی را داشته باشند.

 دکتر امامی رضوی، معاون درمان وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در خصوص عدم حضور تکنسین زن در اورژانس های کشور گفت: برای اینکه ببینیم لزوم اینکه خدمات اورژانس توسط تکنسین زن انجام شود چقدر است باید دید امکانات موجود در چه اندازه ای است

 وی اظهارداشت: در یک زمان تصمیم بر این است و پیش بینی می گردد  که خدمات اورژانس باید توسط تکنسین زن انجام شود اما باید دید ما در ایران چینین سیاستی را داریم یا نه .

وی با بیان اینکه این کار از لحاظ علمی و نه اجرایی امکان پذیر نیست گفت: ارائه خدمات اورژانس در کشور ما و با توجه به امکانات موجود نیازمند اشخاصی است که توانمندی لازم را از لحاظ جسمی داشته باشند و اینکه تکنسین زن یا مرد باشد فرق چندانی ندارد .

وی در ادامه اظهار داشت:  وظیفه یک تکنسین در درجه اول رسیدن به بالای سر یک بیمار و یا یک مصدوم و در نهایت انتقال آن به بیمارستان است و وظیفه ی کار پزشکی را بر عهده ندارد.

 امامی رضوی با بیان اینکه انتقال مهمتر از وظیفه ی پزشکی است گفت: تکنسین درمانی که اطلاعات پزشکی مورد نیاز را نمی داند با سیستم تمامی این اطلاعات را از پزشک دریافت می کند پس وظیفه ی اصلی آن رسیدن ،‌احیا و انتقال است 

وی خاطر نشان کرد:  انتقال یکی از مهم ترین  وظایف تکنسین است و اکثریت خانواده ها توانمندی انتقال را ندارند.

وی در ادامه افزود: در بعضی از شهرها پایلوت کرده ایم تا ببینیم اگر تعدادی بین ۴ تا ۱۰ تکنسین خانم درا ین شهر ها داشته باشیم چقدر می تواند کارایی ما را افزایش دهند و در این بین کسانی که مشکلات خاصی دارند و در ضمن انتقال د‌ر آن جدی نیست یک تکنسین خانم برای آنها فرستاده شود.

 وی با بیان اینکه نباید این تصور وجود داشته باشد که به همان تعدادی که تکنسین آقا داریم باید تکنسین خانم داشته باشیم گفت: چنین چیزی در سیاست گذاری ها وجود ندارد  و نظر ما این است که نمی توان انتظار داشت به تعداد تکنسین آقا، تکنسین خانم در اورژانس ها حضور داشته باشد./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.