حضور جوانان باعث پیروزی اسلاگرایان در انتخابات مصر شد

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی، حجت الاسلام ‘سید محمدعلی آل هاشم’ صبح روز یکشنبه به مناسبت سالروز میلاد حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان در مرکز آموزش شهدای وظیفه نیروی زمینی ارتش با گرامیداشت ایام شعبانیه، جوانان را بخش مهمی از جامعه اسلامی توصیف کرد.

وی ادامه داد: جوانان منشاء تحولات علمی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در کشور هستند و به همین دلیل دشمنان با برنامه ریزی های گسترده و ایجاد سرگرمی فریبنده تلاش می کنند آنان را از مسیر پیشرفت و تعالی بازدارند.

وی با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) که به یکی از اصحاب خود فرمودند: ‘ به جوانان بپرداز، زیرا آنان در انجام هر کار خیری شتابنده تر و سریعتر عمل می کنند’، ادامه داد: همانگونه که مقام معظم رهبری نیز همواره تاکید دارند، توجه ویژه به قشر جوان و درک صحیح از توانمندی ها و قابلیت های آنان و تلاش در مسیر رشد معنوی و علمی این عزیزان از الویت هایی است که نباید از آن غافل شد.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه با یادآوری حماسه آفرینی های جوانان این مرز و بوم در دوران ۸ سال دفاع مقدس گفت: امروز موفقیت ها و دستاوردهای بزرگ علمی و تحقیقاتی و پیشرفت های مختلف در عرصه های گوناگون اجتماعی، سیاسی و فرهنگی به برکت تلاش و همت دانشمندان و متخصصان جوان کشور حاصل شده است.

آل هاشم در ادامه موج بیداری اسلامی در کشورهای مختلف را نیز به برکت وجود مومن و انقلابی انان دانشت و افزود: پیروزی حزب الله لبنان در جنگ ۳۳ روزه مقابل رژیم اشغالگر قدس و یا پیروزی اسلامگرایان در انتخابات اخیر مصر نشان دهنده نقش مهم جوانان در حرکت ها و جنبش های بوجود آمده در جهان اسلام است.

آل هاشم با توصیه به سربازان وظیفه حاضر در جلسه تصریح کرد: قدر جوانی خود را بدانید و از فرصت باقی مانده در ماه معظم شعبان برای عبادت و راز و نیاز با خداوند و آمادگی بهتر برای ورود به ماه مبارک رمضان که ماه میهمانی خدا است، حداکثر بهره را ببرید.

در پایان این مراسم از تعدادی جوان وظیفه برگزیده تقدیر شد.

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۰۹۵۶۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.